مواظب کلاهبرداری شرکت‌های به اصطلاح پشتیبانی باشید

مواظب کلاهبرداری شرکت‌های به اصطلاح پشتیبانی باشید

اگر از کروم، فایرفاکس، اوپرا، بریو و یا ویوالدی استفاده می‌کنید باید حواستان به این کلاه برداری جدید با نام پشتیبانی تکنولوژی باشید. هکرها با استفاده از یک باگ مرورگر شما را اورلود کرده و صبر می‌کنند تا شما با آن‌ها تماس بگیرید. 
درحالی که افراد خیلی کمی قربانی کلاه برداری به سبک پشتیبانی تکنولوژی می‌شوند این روش به شدت رو به افزایش است. در بسیاری از مواقع کلاه برداران با شما تماس می‌گیرند و می‌گویند که از طرف یک شرکت معتبر هستند اما بسیاری از آن‌ها به صورت آنلاین کار می‌کنند. 
در این روش کلاهبرداری، هکرها از یک باگ که در گوگل کروم و دیگر مرورگرهای محبوب وجود دارد استفاده می‌کنند. این باگ و البته این روش کلاهبرداری اولین بار در اسفند ماه کشف و رفع شد. اما به نظر می‌رسد که هنوز در کروم 67 این مشکل رفع نشده است. 
در این روش کلاهبرداری از رابط کاربری برنامه نویسی به نام window.navigator.msSaveOrOpenBlob استفاده می‌شود. با ترکیب آن و توابع دیگر هکرها مرورگر شما را مجبور به دانلود مکرر یک فایل می‌کنند تا جایی که مرورگر شما دیگر پاسخگو نباشد.  
در این قسمت یک پیام خطای ساختگی به کاربر نشان داده شده که به همراه آن یک شماره تلفن تماس برای دریافت کمک و پشتیبانی به قربانی نشان داده می‌شود. اما کلاه برداران به جای کمک اطلاعات شخصی و مالی قربانی را دریافت می‌کنند تا از آن سوء استفاده کنند. 
هردو شرکت گوگل و موزیلا در حال تحقیق درمورد این مساله هستند در نتیجه به احتمال زیاد این مشکل به زودی حل خواهد شد. 
برای پیش‌گیری از این مشکل هیچ‌گاه نباید با شماره تلفن‌های تماس پشتیبانی که نمی‌شناسید تماس بگیرید. در عوض باید مرورگر خود را با استفاده از تسک منیجر (ویندوز) و یا فورس کوئیک ( مک) ببندید. 
درضمن بهتر است که نزدیکان و اطرافیان خود را که خیلی از تکنولوژی چیزی نمی‌دانند در جریان قرار دهید. 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.

 

 

منبع خبر: makeuseof

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر