نحوه غیرفعال سازی پیامهای تبلیغاتی موجود در منو استارت ویندوز10

نحوه غیرفعال سازی پیامهای تبلیغاتی موجود در منو استارت ویندوز10

منو استارت در ویندوز10 بسیار پیشرفته است و کاربر می تواند با استفاده از ان مستقیما به بخشهای زیادی از جمله برنامه های توصیه شده مایکروسافت دسترسی داشته باشد  . بسیاری از مردم این توصیه ها را تبلیغات می خوانند زیرا این توصیه ها درواقع لینکهایی هستند که درصورت کلیک کردن برروی ان ، صفحه دانلود برنامه روبروی کاربر ظاهر می شود . اخیرا بعضی از کاربران نسخه 10547 ویندوز 10 بعضی از این تبلیغات را دیده اند .این عملکردکاربران را نسبت به مایکروسافت بسیار دلسرد کرده است.

خوشبختانه راه حلی برای غیرفعال سازی این تبلیغات وجود دارد اما نکته مهمی که باید در ذهن داشت این است که برخی از رایانه های شخصی هیچ پیامی دریافت نمی کنند و برخی دیگر مورد حمله این پیامها قرار می گیرند ، نحوه انتخاب رایانه ها توسط مایکروسافت هنوز نامعلوم است .

راه حل

نکته عجیب دیگر این است که نشان دادن این توصیه هابطور پیش فرض در تنظیمات در حالت فعال قرار داده شده  است ، این مسئله برای بسیاری از کاربران غیرمنتظره بود زیرا افراد زیادی سابقا بدلیل مسائل مطرح شده در زمینه تنظیمات شخصی ویندوز 10 ، مایکروسافت را متهم به جاسوسی کرده بودند . برای غیرفعال سازی توصیه ها ، کاربر باید مسیر زیر را دنبال  و این قابلیت را غیر فعال کند : تنظیمات ، شخصی سازی، استارت ، نمایش توصیه ها در استارت بصورت گه گاه

Settings; Personalization; Start; Occasionally show suggestions in Start

همانطورکه می بینید واژه "گه گاه "(Occasionally) بسیار ابهام اور است زیرا نمی توان فهمید که چه زمانی توصیه ها نشان داده می شوند . جالب اینجاست که قابلیت غیرفعال سازی تنها در نسخه 10547 ویندوز 10 قرار دارد و این نشان دهنده عملکرد ازمایشی مایکروسافت می باشد .درصورتیکه در نسخه ار تی ام نیز این حالت وجود داشته باشد می توان توصیه ها را از مسیر یاد شده غیرفعال ساخت .

محل قرارگیری تنظیمات غیرفعال سازی

92

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی فارغ تحصیل رشته مکانیک خودرو و مترجمی زبان انگلیسی است و هم اکنون در دانشگاه شهید باهنر کرمان در مقطع کارشناسی ارشد در رشته آموزش زبان انگلیسی مشغول به تحصیل می باشد . مجتبی به جهان خودرو ، سرعت ، موبایل و تجهیزات ارتباطی علاقه زیادی دارد .


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر