تجربه گوشی تمام صفحه با گوشی جدید هواوی و دوربین حفاری شده در صفحه نمایش

تجربه گوشی تمام صفحه با گوشی جدید هواوی و دوربین حفاری شده در صفحه نمایش

هواوی برای تحقق رویای گوشی تمام صفحه در نظر دارد تا گوشی با دوربین حفاری شده در صفحه نمایش عرضه کند.

با عرضه آیفون X تا حد زیادی رویای گوشی با صفحه نمایش تمام صفحه به حقیقت پیوست. در این گوشی تنها بخش کوچکی در بالای گوشی که جایگاه دوربین سلفی و سنسورهای حیاتی بود، قرار داشت که به ناچ معروف شد.

وجود ناچ در صفحه نمایش گوشی بارها و بارها از سمت کاربران و منتقدان نکوهش شد اما هر روز باز هم شاهد طراحی گوشی با ناچ بودیم تا جایی که تقریبا همه بهترین گوشی‌های 2018 به همین شکل و با چاشنی کپی‌برداری از آیفون X (مانند زنفون 5 ایسوس) راهی بازار شدند.

پیشنهاد فیسیت: کپی برداری از آیفون X با Zenfone 5 ایسوس

 

برخلاف ترند بازار در طراحی پنل جلویی گوشی، دو شرکت گوشی‌های جدید خود با نام ویوو نکس و اوپو فایند ایکس را با دوربین کشویی عرضه کردند تا به این ترتیب از شر قسمت آزاردهنده ناچ در بالای گوشی خلاص شوند و قدمی دیگر در جهت تمام صفحه شدن گوشی بردارند.

حالا هواوی در تلاش است تا روشی جدید برای عرضه گوشی با نمایشگر تمام صفحه را پیش بگیرد. به این ترتیب که دوربین سلفی گوشی در حفره‌ای در پنل جلویی گوشی قرار گیرد و سایر سنسورها در حاشیه فوق‌العاده باریکی در بالای گوشی قرار بگیرد.

طراحی جدیدی که هواوی برای گوشی‌های آینده خود در نظر گرفته است اگرچه باز هم بخش کوچکی از صفحه نمایش را درگیر می‌کند اما از ناچ بالای صفحه نمایش به مراتب بهتر است.

تصاویر زیر را وب سایت ETNews منتشر کرده است که طراحی آینده گوشی‌های هواوی را به شکل گفته شده نشان می‌دهد، یعنی با دوربین سلفی که در حفره‌ای در صفحه نمایش قرار گرفته و سنسورهایی که در حاشیه‌ای بسیار باریک واقع شده است.

طراحی جدید هواوی برای حذف قسمت ناچ در حاشیه بالای گوشی

طراحی جدید هواوی برای حذف قسمت ناچ در حاشیه بالای گوشی

 

اگر هواوی از همین روش برای ساخت گوشی‌های آینده خود بهره ببرد شاهد حاشیه فوق‌العاده باریکی خواهیم بود که تا کنون در دنیای گوشی‌های هوشمند وجود نداشته است.

بنابه اطلاعاتی که منتشر شده است، هواوی در نظر دارد این طراحی را گوشی با صفحه نمایشی 6.39 اینچی از نوع LCD پیاده‌سازی کند. احتمالا این گوشی جدید هواوی در سه ماهه چهارم سال 2018 عرضه خواهد شد و شاید این آغازی باشد برای پایان عصر سلطه گوشی‌ها با ناچ!

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید

منبع خبر: gsmarena و androidauthority


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر