دبیر شورای عالی فضای مجازی: احتمال رفع فیلتر تلگرام وجود دارد

دبیر شورای عالی فضای مجازی: احتمال رفع فیلتر تلگرام وجود دارد

دبیر شورای عالی فضای مجازی: احتمال رفع فیلتر تلگرام وجود دارد!

فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی چند سالی است که در کشور رواج یافته است. به عنوان آخرین دستور قضایی، به فیلترینگ تلگرام می‌توان اشاره کرد که از 10 اردیبهشت‌ماه در کشور به اجرا درآمد. بعد از این ماجرا و به تازگی خبرهایی درباره فیلترینگ شبکه اجتماعی اینستاگرام هم پیش آمد که البته این موضوع آن چنان بازتابی در فضای مجازی نداشت و صحبت خاصی در این مورد بین مسئولین رد و بدل نشد.

با وجود فیلترینگ‌های اخیر شبکه‌های اجتماعی، بحث قدیمی رفع فیلتر توییتر هم دوباره مطرح شده است، بحثی که هیچ‌گاه به نتیجه نرسیده است. حالا فیروزآبادی، دبیر شورای عالی مجازی درباره همه این موضوعات توضیحات داده است:

در شورای عالی فضای مجازی برای پیام‌رسان‌ها مصوبه تصویب شده وجود دارد و در حال حاضر این مصوبه در حال اجراست. در خصوص اینستاگرام فعلاً هیچ بحث خاصی نشده. البته در سال‌های اخیر مردم و نخبگان درباره باز شدن یا بسته شدن برخی از پیام ‌رسان‌ها صحبت‌هایی را مطرح می‌کنند که در این خصوص شورای عالی فضای مجازی درباره باز شدن توییتر یا فیلتر شدن اینستاگرام هیچ بحث و بررسی تا به امروز نداشته است.

صحبت‌های بعدی فیروزآبادی به فیلترینگ تلگرام و دلیل آن برمی‌گردد. به اعتقاد وی فیلترینگ تلگرام به دلیل از بین رفتن انحصار این شبکه اجتماعی بوده است. جالب اینکه حتی او احتمال رفع فیلتر تلگرام بعد از بهبود شرایط پیام رسان‌های داخلی را هم داده است. وی در این خصوص چنین توضیح داد:

تصمیم درباره فیلترینگ تلگرام، یک تصمیم قضایی است و رویکرد شورای عالی فضای مجازی خروج از انحصار تلگرام بوده که با فیلترینگ بخشی از آن محقق شده است.

در صورتی که خدمات پایدار داخلی در حوزه پیام‌رسان‌ها ایجاد شود، این احتمال وجود دارد که تلگرام رفع فیلتر شود. البته این تصمیم درباره این موضوع به عهده قوه قضاییه است.

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید. 

منبع خبر: ایسنا

faceit.width-400.png

رسانه دیجیتال فیسیت

با ما در ارتباط باش...


2 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

M

سه‌شنبه, 02 مرداد 1397

اره تلگرام و رفع فیلتر کنین مردم دلارو سکه گرونی ها رو یادشون بره..

پاسخ

irmacfa

سه‌شنبه, 02 مرداد 1397

این اتاق فکر نظام و دولت خیلی کار بلده ، بلده چطوری ملت رو ذهن رو سوق بده به یه چیز بعد خودش پشت برده بخنده
مردمو چی دیدیدن الله اعلم ....
ما چه فیلتر کنین چه نکنین انتخاب دست خودمون هست
بازم پوشاندن چهار تا گند دیگه رو با این تفکر می خوابوننند

پاسخ

ثبت نظر