چه زمان و چطور cache و داده برنامه‌های اندرویدی را پاک کنیم؟

چه زمان و چطور cache و داده برنامه‌های اندرویدی را پاک کنیم؟

چه زمان و چطور cache و داده برنامه‌های اندرویدی را پاک کنیم؟

تقریبا همه برنامه‌های اندرویدی بعد از اجرا، برخی داده‌ها، تصاویر و... را در بخشی به نام  cache نگهداری می‌کنند تا در استفاده‌های بعدی نیازی به دانلود و یا بارگزاری مجدد این داده‌ها نداشته باشند. به این ترتیب برنامه زودتر اجرا می‌شود و همچنین اینترنتی برای دانلود مجدد و یا بارگزاری این داده‌ها لازم نیست.
ویژگی کش در برنامه‌ها از نظر صرفه‌جویی در زمان و اینترنت قابلیت خوبی است اما گاهی ممکن است داده‌های ذخیره شده در کش باعث شده باشند که برنامه دیگر به درستی اجرا نشود و یا اینکه به حافظه بیشتری روی گوشی نیاز داشته باشید. در این شرایط بهترین راه‌حل پاک کردن کش هر برنامه است.

نحوه پاک کردن کش برنامه

برای پاک کردن کش برنامه کافی است وارد صفحه برنامه شده و روی دکمه clear cache ضربه بزنید. برای دسترسی به این دکمه کافی است از setting گوشی وارد بخش برنامه‌ها شوید و اپلیکیشن مورد نظرتان را انتخاب کنید. حالا دکمه clear cache را می‌بینید. در غیر این صورت وارد بخش storage در همان صفحه برنامه شوید تا این دکمه را ببینید.

دسترسی به صفحه برنامه‌ها در بخش تنظیمات

دسترسی به صفحه برنامه‌ها در بخش تنظیمات


وقتی روی این دکمه ضربه بزنید کل داده‌هایی که در کش ذخیره شده است پاک می‌شود. بنابراین دفعه بعدی که برنامه را اجرا کنید، تمام داده‌های مورد نیاز برنامه از اینترنت دانلود می‌شود، درست مانند بار اولی که این برنامه را اجرا کرده‌اید. با این وجود داده‌هایی مانند اطلاعات ورود و لاگین با این کار پاک نخواهد شد.
با پاک کردن کش معمولا مشکلاتی که در برنامه ایجاد شده است کاملا برطرف می‌شود، مخصوصا در مورد برنامه‌هایی که کل اطلاعات خود را از وب سایت‌هایی دریافت می‌کنند که دائما در حال به‌روز‌رسانی هستند. درصورتی که مشکل برنامه با پاک کردن کش حل نشد نگران نباشید، راه‌حل دیگری هم وجود دارد.

پاک کردن داده برنامه

هنگامی که با اجرای برنامه‌ای مشکل دارید اما این مسئله با پاک کردن کش حل نمی‌شود به سراغ پاک کردن دیتا برنامه می‌رویم. این کار کل تنظیماتی که تا کنون در برنامه انجام داده‌اید را از بین می‌برد، دقیقا مانند اینکه برای اولین بار است که این اپلیکیشن را روی گوشی خود نصب کرده‌اید. به خاطر داشته باشید که پاک کردن دیتا یک برنامه مانند یک بازی یعنی از دست دادن تمامی بازی‌هایی که تا کنون انجام داده‌اید. بنابراین با دقت و اطمینان این کار را انجام دهید.

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.

منبع خبر: androidcentral


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر