گوگل وان، نسخه ارزان‌ قیمت سرویس ابری گوگل درایو معرفی شد

گوگل وان، نسخه ارزان‌ قیمت سرویس ابری گوگل درایو معرفی شد

گوگل وان، نسخه ارزان‌ قیمت سرویس ابری گوگل درایو معرفی شد. در کنار این کاهش تعرفه، فضای ذخیره سازی هم برای کاربران افزایش یافته است.

به تازگی کمپانی بزرگ گوگل سرویسی با نام گوگل وان (google one) را معرفی کرده است که خدماتی مشابه گوگل درایو (google drive) را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. شاید بتوان اقدام اخیر گوگل را نوعی rebranding در نظر گرفت اما به هر ترتیب گوگل وان (Google One) یک سرویس ذخیره ابری با تعرفه‌ای ارزان‌تر و در عین حال فضای ذخیره سازی بیشتری نسبت به گوگل درایو است.

گوگل اما با این rebranding در نظر داشته است تا این تفکر را از بین ببرد که گوگل درایو تنها به درایو محدود است بلکه این فضای ابری جیمیل و گوگل فوتوز (Google Photos) را نیز دربر می‌گیرد.

گوگل در ماه‌های اخیر برای کاربرانی که از سرویس‌های پولی گوگل درایو استفاده می‌کردند امکانی فراهم آورده بود تا به گوگل وان (google one) ارتقا پیدا کنند و حالا از امروز این امکان برای تمامی کاربران گوگل درایو در آمریکا هم فراهم شده است.

تعرفه‌های گوگل وان

تعرفه‌های گوگل وان (google one) همچون گوگل درایو از 1.99 دلار برای هر ماه و آن هم برای 100 گیگابایت حافظه شروع می‌شود. گوگل اما تعرفه جدید 200 گیگابایت حافظه با مبلغ 2.99 دلار را برای این سرویس در نظر گرفته است. تعرفه سرویس گوگل وان در مرحله بعدی بسیار به صرفه‌تر خواهد بود. درواقع شما تنها با پرداخت 9.99 دلار حافظه 2 ترابایتی در اختیار خواهید داشت. این در حالی است که قبلا با همین مبلغ تنها 1 ترابایت حافظه در اختیار شما قرار می‎‌گرفت. با این وجود تعرفه‌ها برای حافظه‌های بالاتر از 2 ترابایت همچنان تغییری نکرده است.

تعرفه‌های گوگل وان

تعرفه‌های گوگل وان

مزایا و قابلیت‌های گوگل وان

علاوه برافزایش حافظه در قبال پرداخت هزینه کمتر، گوگل وان امکانات و قابلیت‌های دیگری هم در اختیارتان قرار می‌دهد که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

 

پشتیبانی 24 ساعته

گوگل وان هر روز هفته و به صورت 24 ساعته آماده پاسخ‌گویی به سوالات و مشکلات شماست.

 

اشتراک فضا با 5 نفر از خانواده

یکی از مزایای استفاده از سرویس گوگل وان امکان اشتراک فضا با پنج نفر دیگر از اعضای خانواده شماست. این مزیت گوگل وان به شما کمک می‌کند تا سرویسی به‌صرفه را خریداری کنید. برای نمونه اگر 2 ترابایت برای شما فضای زیادی است، می‌توانید با چند نفر دیگر به صورت مشترک همین فضا را خریداری کرده و استفاده کنید.

اگرچه گوگل گفته است که این حافظه را می‌توانید با 5 نفر از اعضای خانواده خود به اشتراک بگذارید اما عملا می‌توانید این فضا را با دوستان یا همکاران خود نیز به اشتراک بگذراید زیرا گوگل ایمیل سایر اعضا را بررسی نمی‌کند.

امکانات گوگل وان

امکانات گوگل وان

 

گوگل اعلام کرده است که در هفته‌های آینده امکان استفاده از این سرویس را برای عموم کاربران در سراسر دنیا فراهم خواهد کرد اما اکنون تنها در آمریکا این سرویس در دسترس است.

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.

منبع خبر: blog.google و theverge


2 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

سپیده

جمعه, 26 مرداد 1397

مرسی بابت اطلاع رسانی :)

پاسخ

hassan

شنبه, 24 فروردین 1398

سلام
اول اینکه ممنون بابت اطلاع رسانیتون دوم نحوه پرداخت و خریدش چطوره تو ایران

پاسخ

ثبت نظر