گوشی‌های اندرویدی 10 برابر بیشتر از آیفون اطلاعات ما را به گوگل می‌فرستند

گوشی‌های اندرویدی 10 برابر بیشتر از آیفون اطلاعات ما را به گوگل می‌فرستند

گوشی‌های اندرویدی 10 برابر بیشتر از آیفون اطلاعات ما را به گوگل می‌فرستند.

در دنیایی که اینترنت جز جدایی ناپذیر آن است امنیت برای کاربران بسیار مهم است اما اخیرا تحقیقاتی نشان می‌دهد که چندان هم امنیت ما تامین نیست.

بر اساس تحقیقاتی از داگلاس اسمیت، یکی از اساتید دانشگاه وندربیلت، گوگل 10 برابر بیشتر از اپل اطلاعات کاربران را از گوشی آن‌ها جمع آوری می‌کند. جالب است بدانید این در شرایطی است که حتی از گوشی اندرویدی خود استفاده هم نمی‌کنید.

به گفته او هنگامی که یک گوشی اندرویدی در حالت بی‌استفاده هم هست، مرورگر کروم در پس زمینه اجرا می‌شود و در طول 24 ساعت شبانه روز، حدودا 340 مرتبه داده‌های مکانی کاربر را به سرورهای گوگل ارسال می‌کند، یعنی هر ساعت حدود 14 مرتبه این ارسال اطلاعات صورت می‌گیرد.

در مقابل روی گوشی آیفون در همین حالت (یعنی حالت بی‌استفاده) مرورگر سافاری در پس زمینه اجرا می‌شود و گوشی آیفون در مدت زمان 24 ساعت تنها کمتر از 50 مرتبه اطلاعات کاربر را به گوگل ارسال می‌شود. حتی در حالتی که در حال استفاده از گوشی آیفون هم باشید باز هم اپل به اندازه اندروید اطلاعات شما را به گوگل ارسال نمی‌کند.

تحقیقات نشان می‌دهد کل داده‌ای که گوشی اندرویدی در طول شبانه روز برای گوگل ارسال می‌کند حدود 4.4 مگابایت است این در حالی است که اطلاعات ارسالی آیفون یک ششم این مقدار است.

موضوع زمانی ترسناک‌تر می‌شود که می‌دانیم تقریبا 2 میلیارد نفر در سراسر دنیا از دستگاه‌های اندرویدی استفاده می‌کنند. بنابراین گوگل به راحتی می‌تواند اطلاعات همه این افراد را با اطلاعاتی که ناشناس هستند مطابقت دهد تا پروفایل دقیقی از هر شخصی بسازد.

شاید برای شما هم سوال باشد که این اطلاعات برای گوگل چه اهمیتی دارد. گوگل با استفاده از اطلاعات پروفایل هر شخص تبلیغات شخصی‌سازی شده‌ای را به او نشان می‌دهد. ضمنا گوگل با استفاده از این اطلاعات دقیقا متوجه می‌شود که در حال حاضر شما در حال راه رفتن هستید یا دویدن، در تاکسی هستید و یا با دوچرخه و یا حتی در هواپیما. گوگل بیشتر از چیزی که تصور می‌کنیم ما را زیر نظر دارد.

اگر به این موضوع علاقه‌مند هستید پیشنهاد می‌کنیم نتیجه این تحقیقات را در قالب یک فایل PDF از این لینک دانلود کنید.

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید

 

منبع خبر: phonearena


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر