یک دستیار دیجیتالی جدید برای WearOS گوگل طراحی شد

یک دستیار دیجیتالی جدید برای WearOS گوگل طراحی شد

گوگل پس از مدت‌ها تغییرات بسیار بزرگی در سیستم عامل ساعت هوشمند خود ایجاد کرده است. این شرکت چند روز پیش بزرگ‌ترین آپدیت‌ها را برای اپلیکیشن گوگل فیت منتشر کرد و حال نیز سیستم عامل Wear OS مشمول یک آپدیت خیلی بزرگ می‌شود. 
البته نمی‌توان این تغییرات را به طور کامل Wear OS 2.0 نام گذاشت چرا که کوچک هستند اما تغییر اساسی را ایجاد خواهند کرد. همه چیز طوری طراحی شده تا شما کمتر از گذشته به ساعت خود نگاه کنید. به همین منظور تغییراتی در بخش نوتیفیکیشن ایجاد خواهد شد. هم اکنون شما می‌توانید تمام نوتیفیکیشن‌های خود را در یک لیست ببینید. پیش از این شما تنها می‌توانستید فقط یک نوتیفیکیشن را در صفحه‌ی ساعت خود ببینید اما با طراحی جدید می‌توانید تعداد زیادی از نوتیفیکیشن‌ها را به صورت یک‌جا ببینید. درضمن می‌توانید با ضربه زدن روی یک مسیج با استفاده از اسمارت ریپلای به طور مستقیم به آن نوتیفیکیشن پاسخ دهید. 
حالت چپ و راست نیز تغییر کرده است. در حال حاضر این قابلیت برای تغییر صفحه ساعت صورت می‌گیرد اما پس از این کشیدن صفحه به سمت راست به شما امکان دسترسی به دستیار جدید را فراهم می‎کند و کشیدن صفحه به سمت چپ خلاصه‌ای از اطلاعات مربوط به سلامتی را به شما نشان می‌دهد. 

 

یک دستیار جدید هوشمندتر


دستیار جدید ساعت هوشمند شبیه به گوگل فید در گوشی‌های هوشمند عمل می‌کند. این دستیار دیجیتالی اطلاعاتی را مربوط به زمان و مکان به شما می‌دهد که شامل بلیط‌های هواپیما، رزرو رستوران، بسته‌های پستی و هرچیزی که در ایمیل و تقویم شما موجود است می‌شود. 
هدف از این تغییرات این است که ساعت شما بدون این که شما درخواستی بکنید در طول روز در کارهایتان به شما کمک کند. از آنجایی که دستیار دیجیتالی Android Wear 2.0 بیشتر صدا محور بود خیلی مورد استقبال قرار نگرفت. در عوض گوگل تصمیم گرفته تا کاری کند که شما بتوانید بدون درخواست بیشترین اطلاعات را از ساعت هوشمند خود دریافت کنید. 
شما همچنین می‌توانید پیشنهادهایی را نیز دریافت کنید. برای مثال یک رستوران خوب کنار هتل خود بیابید. البته به گفته‌ی شرکت گوگل این ساعت طوری طراحی شده که بیش از حد هم اطلاعات ندهد. 
در نهایت هنوز هم در طراحی جدید با پایین کشیدن صفحه به قسمت تنظیمات هدایت خواهید شد که چند دکمه از جمله Google Pay و Find my phone در این قسمت قرار خواهند داشت. 
این آپدیت‌ها به صورت یک OTA در ماه آینده منتشر خواهد شد. به گزارش گوگل تنها تعدادی از ساعت‌های هوشمند شامل این آپدیت نخواهند شد. در نتیجه اگر آپدیت Android Wear 2.0 را دریافت نکردید احتمالاً بدشانسی آورده‌اید. در غیر این صورت تا آخر شهریور ماه باید آن را دریافت کنید. 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.

 

منبع خبر: wareable

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر