طرح راه‌اندازی پیام رسان مالی و ارز دیجیتال رد شد

ارز-دیجیتال-بومی_1535977045 (1).jpg

پس از بررسی و انتقاد و ایراداتی که به طرح راه‌اندازی پیام رسان مالی و ارز دیجیتال وارد شد، این طرح رد شد.

طرح راه‌اندازی پیام رسان مالی و ارز دیجیتال به تازگی مطرح شده بود اما امروز محمد مهدی مفتح، عضو هیئت رئیسه کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، از رد این طرح خبر داد. وی در این خصوص چنین توضیح داد:

به عنوان کمیسیون فرعی موضوع طرح راه‌اندازی و استفاده از پیام‌ رسان‌های مالی و انعقاد پیمان‌های پولی دو و چند جانبه در تجارت خارجی با حضور مسئولین ذی‌ربط مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

هیئت رئیسه مجلس ماده 5 طرح مذکور را به کمیسیون ارجاع داده، در این ماده گفته شده است به منظور تنوع بخشی و تسهیل ابزارها و روش‌ها در پرداختی کشور، بانک مرکزی موظف است زمینه لازم جهت راه‌اندازی انواع ارزهای دیجیتال با پشتوانه دولت و غیر دولتی را فراهم کند.

گویا برای بررسی این موضوع نمایندگان بانک مرکزی و مرکز پژوهش‌های مجلس حضور داشتند که بعد از به بحث گذاشتن کلیات موضوع، نمایندگان ایرادات زیادی را از این طرح گرفتند. با این اوصاف طرح راه‌اندازی پیام رسان مالی و ارز دیجیتال رد شد.

این در حالی است که 20 مردادماه همین امسال رئیس سازمان بورس اوراق بهادار اعلام کرد که زیرساخت‌های لازم برای ورود ارزهای دیجیتال به بورس فراهم شده است و مانعی برای این کار وجود ندارد. به گفته‌ی وی، اصل موضوع معاملات ارز دیجیتال مربوط به بانک مرکزی و زیر نظر این بانک است؛ اما سازمان بورس برای هرگونه همکاری آمادگی دارد.

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.

منبع خبر: دولت


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر