وزیر ارتباطات: 70 درصد اینترنت عراق از ایران تامین می‌شود

وزیر ارتباطات: 70 درصد اینترنت عراق از ایران تامین می‌شود

به گفته وزیر ارتباطات، محمد جواد آذری جهرمی، 70 درصد اینترنت عراق از ایران تامین می‌شود.

روز گذشته محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری طالاعات در شورای اداری ارومیه اعلام کرد که 70 درصد اینترنت عراق از ایران تامین می‌شود که بیشتر این ترانزیت از مرز پیرانشهر در استان آذربایجان غربی انجام می‌شود.

آذری جهرمی در ادامه این جلسه اعلام کرد که در دولت یازدهم حدود 35 درصد روستاهای کشور دارای ارتباطات کامل بوده است اما در دولت دوازدهم این میزان به 50 درصد رسیده است. به گفته او در حال حاضر 42 شهر استان آذربایجان غربی به خدمات نسل سوم و‌چهارم تلفن همراه مجهز هستند. آذری جهرمی درباره وضعیت اینترنت در این استان چنین توضیح داد:

در سال 96 پهنای باند ورودی به استان 81 گیگابیت بر ثانیه بود که با توسعه صورت گرفته این میزان‌ به 346 گیگابیت بر ثانیه رسید. ضمن اینکه ظرفیت پهنای باند به بهره برداری رسیده نیز از 27 به 134 گیگابیت بر ثانیه ارتقا پیدا کرد.

 

وضعیت اینترنت روستایی در سراسر ایران

وزیر ارتباطات در مورد شاخص‌های مشخص شده در 64 هزار روستای سراسر کشور که به صورت میدانی مورد اندازه گیری قرار گرفته است، گفت:

آذری جهرمی در بخش دیگری از صحبت‌هایش به اینترنت روستاها پرداخت. به گفته او از 64 هزار روستای ایران حدود 44 درصد از ارتباطات کامل بهره می‌برند اما در آذربایجان غربی حدود 28 درصد روستاها ارتباطات کامل را در دسترس دارند.

در جایگاه بعدی ارتباطات، تقریبا 17 درصد روستاهای ایران جای دارند اما در آذربایجان غربی این میزان 34 درصد است. جایگاه پایین‌تر حدود 30 درصد روستاهای کشور را پوشش می‌دهد که 34 درصد روستاهای آذربایجان در این دسته قرار دارند. در نهایت در آذربایجان غربی 4 درصد از روستاها فاقد ارتباطات هستند.

آذری جهرمی با توجه به این آمارها معتقد است که وضعیت روستاهای آذربایجان غربی از متوسط کشوری بهتر است. با این وجود به گفته او شاخص فناوری اطلاعات این استان به دلیل نرخ پایین سوادآموزی در سطح استان، در نیمه پایینی جدول قرار دارد.

گفتنی‌ است شاخص توسعه کسب و کار و دریافت سهم بازار استان آذربایجان غربی در رتبه پنجم قرار دارد که به گفته وزیر ارتباطات علت این امر سرمایه گذاری ویژه 220 میلیارد تومانی در این استان است.

 

نظرات خود در این خصوص را با ما و سایر کاربران فیسیت به اشتراک بگذارید.

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید. 

 

1 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

رضا

شنبه, 24 شهریور 1397

چراغی که به منزل رواست به مسجد حرام است

پاسخ

ثبت نظر