گوگل برای نمایش در سافاری، 12 میلیارد دلار به اپل پرداخت خواهد کرد

گوگل برای نمایش در سافاری، 12 میلیارد دلار به اپل پرداخت خواهد کرد

در سال جاری گوگل بیش از 9 میلیارد دلار به اپل پرداخت کرده تا بتواند همچنان موتور جستجوی پیش‌فرض اپل در سافاری (Safari) باشد.

گزارش‌های جدید نشان می‌دهد که در سال جاری گوگل بیش از 9 میلیارد دلار بیشتر از قبل به اپل پرداخت خواهد کرد تا بتواند همچنان موتور جستجوی پیش‌فرض اپل در سافاری (Safari) باشد.

سافاری شاهکار شرکت اپل است. سافاری مرورگر قدرتمندی است که برای دو سیستم عامل مک و ویندوز  ارائه می‌شود.

 

هزینه‌های پرداختی گوگل

به گفته راد هال، یکی از تحلیلگران معروف، هزینه پرداختی گوگل برای باقی ماندن به عنوان موتور جستجوی پیش‌فرض اپل، در سال آینده مبلغی در حدود 12 میلیارد دلار خواهد بود. در حالی که در سال ۲۰۱۷، گوگل برای همین موضوع، تنها سه میلیارد دلار به اپل پرداخت کرده است.

دسترسی به سافاری روی اپل و آیپد برای گوگل بسیار مهم است زیرا گوگل بیشتر درآمدش را از طریق تبلیغات به‌ دست می‌آورد.

 

گوگل، موتور جستجوی پیش‌فرض اپل در سافاری

 

هزینه‌های دریافتی از گوگل، عامل اصلی توسعه اپل

اگر چه، سافاری از موتورهای جستجوی بینگ، یاهو یا DuckDuckGo پشتیبانی می‌‌کند اما کاربران تمایل بیشتری دارند تا با موتور جستجوی پیش‌فرض کار کنند. به نظر می‌رسد که حضور گوگل به‌عنوان موتور جستجوی پیش‌فرض در سافاری، برای اپل یک امتیاز است. اپل به کمیسیون اوراق بهادار و بورس ایالات متحده گفته بود که با وجود محبوبیت Apple Music، هزینه‌های گواهی که از شرکت‌هایی همچون گوگل دریافت می‌کند، عامل اصلی توسعه اپل است.

به این دلیل که همواره بازار شایعات جاسوسی شرکت‌های مختلف، داغ است، موتور جستجوی گوگل محبوبیت بیشتری نسبت به سایر موتورهای جستجو از جمله بینگ مایکروسافت دارد.

باید دید آیا گوگل همچنان برای باقی ماندن به عنوان موتور جستجوی اپل در سافاری، متحمل پرداخت هزینه‌هایی سنگین می‌شود یا خیر؟

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.  

منبع خبر: appleinsider


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر