کاهش 9 میلیونی حساب‌های توییتر، ربات‌ها از توییتر حذف شدند

کاهش 9 میلیونی حساب‌های توییتر، ربات‌ها از توییتر حذف شدند

توییتر در اقدامی دوباره، ربات‌ها و حساب‌های نامناسب توییتری را حذف کرد که باعث ریزش 9 میلیونی کاربران توییتر شد.

اگر به خاطر بیاورید چندی پیش توییتر با هدف مبارزه با حساب‌های جعلی، ربات‌ها و حساب‌های دردسرساز، تعداد زیادی از اکانت‌های توییتری را حذف کرد. حالا مجددا این اتفاق افتاده است و این باز 9 میلیون حساب توییتر بسته شده است. به این ترتیب تعداد حساب‌های فعال توییتر از 335 میلیون اکانت به 326 میلیون رسیده است. این کاهش تنها در مدت زمان حدود سه ماه رخ داده است.

البته این اقدام توییتر چندان دور از انتظار هم نبوده است زیرا قبلا هم توییتر اعلام کرده بود که در نظر دارد تا در آینده نزدیک کاربران نامناسب را از این شبکه اجتماعی به طور کلی حذف کند. مدیرعامل این کمپانی، جک دورسی، معتقد است این فضای ارتباطی سالم است که در طول زمان رشد را به خوبی مشخص می‌کند و تجربه کاربری را بهبود می‌بخشد.

شاید این اقدام باعث شده باشد که تعداد کاربران توییتر کم شود اما قبلا چنین تصمیماتی را از توییتر دیده بودیم، زمانی که سرویس پیام‌های آماده را از توییتر حذف کردند. این پیام‌ها زمانی مخاطبان زیادی را به این شبکه اجتماعی علاقه‌مند کرده اما بعد از مدتی توییتر تصمیم به حذف آن‌ها گرفت زیرا عملا خود کاربر فعالیت واقعی نداشت. این اتفاق در ابتدا باعث ریزش مخاطبان توییتر شد اما بعد از چندی کاربران خاص خود را مجددا جمع آوری کرد.

در حال حاضر تعدا کاربران توییتر به عددی نزدیک به اوایل سال 2017 رسیده است و همچنان هم انتظار کاهش تعداد این کاربران را داریم. در این بین قطع همکاری توییتر با برخی اپراتورهایی که در زمینه سرویس‌های پیامکی فعال بودند، بیشتر به این کاهش کاربران دامن زده است.

گذشته از سیاست‌های جدید این شبکه اجتماعی برای حذف کاربران فیک و نامناسب، روند سختگیرانه‌تر ثبت نام هم دلیل دیگری برای کاهش تعداد کاربران توییتر است. به واسطه همین روند، نرخ ثبت نام در توییتر 20 درصد کاهش یافته است. با وجود این رکودها تعداد کاربران روزانه فعال این شبکه اجتماعی با رشد 9 درصدی همراه بوده است.

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید. 

منبع خبر: venturebeat


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر