فیسبوک یک میلیون حساب کاربری مرتبط با ایران را مسدود کرد

فیسبوک یک میلیون حساب کاربری مرتبط با ایران را مسدود کرد

شرکت فیسبوک اعلام کرد که 82 گروه، صفحه و حساب کاربری که مرتبط با ایران بودند را به جرم انتشار اخبار غلط از پلتفرم فیسبوک و اینستاگرام مسدود کرد. این شرکت می‌گوید که این حساب‌های کاربری شهروندان امریکایی و انگلیسی را هدف قرار داده بودند و به طور کلی خود را امریکایی و انگلیسی معرفی کرده بودند و اخباری درمورد مسائل سیاسی و مخالفت با دونالد ترامپ منتشر می‌کردند. 
این شرکت همچنین بیست هزار کارمند را استخدام کرده تا حساب‌های کاربری تقلبی را شناسایی و معرفی کنند. این گروه که به وار روم معروف هستند توانستند رشته‎ای از رفتارهای غیرمتعارف را در حساب‌های کاربری و گروه‌ها شناسایی کرده و آن‌ها را مسدود کنند. همه‌ی این گروه‌ها با ایران مرتبط بودند. البته هیچ رابطه‌ای بین این گروه‌ها و دولت ایران یافت نشد. 
فیسبوک ادعا می‌کند که این گروه‌ها محتوای اختلاف برانگیزی را درمورد مسائل سیاسی مثل نژادپرستی، مهاجرت، دونالد ترامپ و برت کاوانا را منتشر کرده‌اند. 
مرداد ماه شرکت فیسبوک حدود 652 صفحه، گروه و حساب کاربری را در رابطه با روسیه و ایران شناسایی کرد. 
البته منتقدین معتقد هستند که همه‌ی تلاش فیسبوک این است که بتواند دوباره نظر کاربران را جلب کند تا بتواند بیش از پیش از طریق تبلیغات آن‌ها را هدف قرار دهد. 
هنوز مشخص نیست که چند نفر پیش از حذف این حساب‌های کاربری محتوای آن‌ها را دیده‌اند. اما حدود یک میلیون نفر حداقل یکی از این صفحات را دنبال می‌کردند. حدود 25000 حساب کاربری حداقل یکی از این گروه‌ها را دنبال کرده و حدود 28000 نفر حساب اینستاگرام آن را دنبال کرده بودند. 

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.

 

 

منبع خبر: wcjb

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر