گوگل مپ ایرانی در راه است

گوگل مپ ایرانی در راه است

به دلیل اهمیت حفاظت از داده‌های مکانی، نقشه بومی که جایگزین گوگل مپ خواهد بود در دست تولید است.

این روزها همه جا حرف از تولیدات ملی است، از ماشین گرفته تا لوازم منزل، پوشاک و حتی نرم افزارها و سرویس‌های اینترنتی. حالا به نظر می‌رسد نوبت به گوگل مپ ایرانی رسیده است. به گفته محسن شفیعی، رئیس سازمان نقشه برداری کل کشور، چند استارتاپ ایرانی مقدمات تولید یک نقشه بومی را فراهم کرده‌اند و در حال حاضر از مناطق گسترده‌ای از داخل کشور عکس برداری شده است. بنابراین به احتمال زیاد تا یک یا دو سال آینده، اپلیکیشن ایرانی جایگزین گوگل مپ در دسترس کاربران قرار می‌گیرد.

شفیعی در باب صحبت درباره اهمیت داشتن یک نقشه بومی معتقد است که در حال حاضر بیش از 80 درصد برنامه‌ها و شبکه‌های مجازی از داده‌های مکانی استفاده می‌کنند. یکی از مشکلات نداشتن یک نقشه بومی و استفاده از نقشه‌های دیگر اینجاست که داده‌های مکانی در اختیار شرکت‌هایی است که هر زمان که بخواهند می‌توانند این داده‌ها را به ما ندهند. از سوی دیگر مشخص نیست که از داده‌های مکانی ما چه استفاده‌هایی می‌شود.

همه این مسائل اهمیت داشتن یک نقشه بومی را نشان می‌دهد. در این بین سازمان نقشه برداری، یک سازمان حاکمیتی است که می‌تواند داده‌های مکانی، نقشه‌های آبی، زمینی و هوایی را تولید کند و به این شکل راه تولید یک نقشه بومیِ جایگزین گوگل مپ یا گوگل ارت را باز کند. به گفته شفیعی این سازمان قادر است تا با دقتی زیر یک متر داده‌های ماهواره‌ای را تولید کند.

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.

منبع خبر: ایسنا


4 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

یه بنده خدا !

سه‌شنبه, 08 آبان 1397

گوگل مپ جدید نه ، فیلترینگ بیشتر در راهه !

پاسخ

سعید فا

سه‌شنبه, 08 آبان 1397

بعله، بعد از راه اندازی گوگل مپ ایرانی (که فقط خود ایران رو پوشش میده و کشور دیگه ای زیر پوشش نمیره "جز عراق و عربستان که مکان زیارتیه") خود گوگل مپ رو فیلتر میکنن! که پس از اون، مشکلات و ضرر های زیادی گریبان گیر توسعه دهنده ها و کسانی که از نقشه ها و فعال کردن لوکیشن برای اپلیکیشن ها میشود!

دولت فقط ضرر رسونده تا الان، سودی ندیدیم ازشون

پاسخ

Milad

سه‌شنبه, 08 آبان 1397

کی خلاص میشیم از دستتون؟؟

پاسخ

aaaa

چهارشنبه, 09 آبان 1397

از فردا منتظر فیلتر شدن گوگل مپ باشید

پاسخ

ثبت نظر