سامسونگ تلویزیونی می‌سازد که می‌توانید آن را با ذهن کنترل کنید

سامسونگ تلویزیونی می‌سازد که می‌توانید آن را با ذهن کنترل کنید

در کنفرانس توسعه دهندگان شهر سانفرانسیسکو، شرکت سامسونگ یک نرم‌افزار تلویزیون هوشمند را معرفی کرد که توسط امواج مغز کنترل می‌شوند. 
شاید فکر کنید که این تکنولوژی ممکن است زیادی مردم را تنبل کند اما حقیقت این است که بسیار برای افراد معلول، به خصوص افراد فلج نقش بسیار مثبتی خواهد داشت. 
سامسونگ می‌گوید که کاربرانی که دچار معلولیت‌های جسمی هستند می‌توانند از طریق مغز خود کانال‌ها را تغییر داده و صدا را زیاد و یا کم کنند. 


این تکنولوژی چگونه کار می‌کند؟ 


سامسونگ این پروژه را با کمک محققان سیستم‌های عصبی در دانشگاه پلی‎تکنیک فدرال لوزان سوییس شروع کرده است؛ اما یک نرم‌افزار تلویزیونی که با مغز کاربر کنترل می‌شود چگونه ساخته می‌شود؟ در ابتدا باید نمونه‌هایی درمورد نحوه رفتار مغز وقتی که کاربر قصد انجام کاری مانند انتخاب یک برنامه تلویزیونی دارد بررسی شود. 
وقتی که داده کافی درمورد نحوه رفتار مغز و به خصوص انواع امواج مغز که در مواقع مختلف ساخته می‌شود جمع‌آوری شد، می‌توان از آن برای ساخت یک مدل استفاده کرد. ترکیب آن با آموزش ماشینی نرم‌افزاری را به شما می‌دهد که می‌تواند به رفتارهای مختلف مغز واکنش نشان دهد و در این مورد نرم‌افزار تلویزیون هوشمند را کنترل کند. 
در نمونه معرفی شده در این کنفرانس لازم بود که یک کاربر هدفونی را روی گوش خود قرار دهد که وقتی به یک ردیاب چشمی نگاه می‌کند با 64 سنسور رفتار او را مطالعه می‌کند. 
درحال حاضر این تکنولوژی می‌تواند وقتی کاربر برای مثال یک فیلم را انتخاب کرد با حرکات چشمش آن را تشخیص دهد و با استفاده از هوش مصنوعی یک پروفایل از انواع فیلم‌هایی که کاربر دوست دارد بسازد تا در نتیجه کاربر راحت‌تر بتواند انتخاب کند. 
سامسونگ امیدوار است که در آینده سیستمی بسازد که تنها با سیگنال‌های مغز کار کند چرا که تکنولوژی ردیابی چشم برای افرادی که امکان کنترل ماهیچه‌های چشمشان را ندارند ممکن نیست. 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.

منبع خبر: techradar

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر