به احتمال 70 درصد ایلان ماسک شخصاً به مریخ خواهد رفت

به احتمال 70 درصد ایلان ماسک شخصاً به مریخ خواهد رفت

مدت‌هاست که ایلان ماسک، می‌گوید که قصد دارد به مریخ برود اما این اولین باری است که او خیلی جدی درصد مشخصی را برای این احتمال به زبان می‌آورد. در مصاحبه‌ای با شبکه اچ‌بی‌او صاحب شرکت اسپیس ایکس و تسلا گفت که به احتمال 70 درصد او خودش به مریخ سفر خواهد کرد. 
او همچنین ادعاهای مبنی بر این که مریخ راه فراری برای ثروتمندان برای وقتی است که منابع زمین تمام شود و گرمایش زمین سیاره ما را غیرقابل زندگی کرد رد می‌کند. او همچنین گفت که ماموریت‌های اولیه مانند صعود به قله اورست بسیار خطرناک خواهد بود. 
شرکت فضاپیمایی ماسک،اسپیس ایکس، در حال توسعه آخرین فضاپیمای خود با نام استارشیپ است که قبلاً با نام بیگ فالکون راکت شناخته می‌شد که هدف آن پیمایش ماه و مریخ در آینده است. 

 

زندگی روی مریخ


گرچه استثمار مریخ در حال حاضر چیزی شبیه به یک رویاست اما ممکن است فرستادن اولین انسان روی این سیاره‌ی قرمز به زودی به یک حقیقت تبدیل شود. 
مدیر علمی ناسا، جیم گرین گفت که سیاره‌ی مریخ می‌تواند امکانات جدیدی را به انسان ارائه دهد. 
البته پیش از این که سیاره‌ی مریخ را استثمار کنیم باید چند مانع را از سر راه برداریم. برای مثال چگونه باید یک وسیله‌ی یک تنی را روی سطح آن فرود آوریم و اولین انسان‌هایی که به مریخ سفر می‌کنند برای بازگشت به زمین چگونه باید از روی این سیاره بلند شوند. 
مشکلاتی مانند طوفان شن و نبود اکسیژن در جو این سیاره نیز باعث می‌شوند امکان راه رفتن روی این سیاره بدون داشتن کلاه فضایی ممکن نباشد مگر این که مهندسین بتوانند اکسیژن را با خود به مریخ ببرند. 
هنوز معلوم نیست که شرکت ناسا و یا اسپیس ایکس زودتر به مریخ خواهند رسید اما اگر ماسک واقعاً به مریخ سفر کند باید خود را حسابی برای آن آماده کند. 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.

 

منبع خبر: techradar

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر