باز هم وعده وزیر ارتباطات برای ترخیص گوشی‌های مانده در گمرک و کاهش قیمت گوشی

باز هم وعده وزیر ارتباطات برای ترخیص گوشی‌های مانده در گمرک و کاهش قیمت گوشی

باز هم وعده وزیر ارتباطات برای ترخیص گوشی‌های مانده در گمرک و کاهش قیمت گوشی. آیا این بار وعده‌ها عملی می‌شود؟!

افزایش شدید قیمت گوشی هوشمند مدت‌هاست که برای عموم مردم ایران مشکل‌ساز شده است. افزایش قیمت دلار، کمبود واردات گوشی و تخلف در واردات و فروش گوشی‌های هوشمند همه و همه دست به دست هم دادند تا این مشکل به وجود بیاید. در این بین گوشی‌های توقیف‌شده در گمرک هم به همه آن مسائل اضافه شد.

در این مدت بارها و بارها قول داده شد که گوشی‌های مانده در گمرک به بازار تزریق شوند تا به نحوی مشکل افزایش قیمت شدید گوشی حل شود و بازار به تعادل برسد اما واقعیت این است که تا کنون به هیچ یک از این وعده‌ها عمل نشده و هنوز هم این گوشی‌ها در گمرک مانده‌اند.

حالا امروز و بعد از پایان نشست مشترک وزیر ارتباطات با وزیر صنعت، معدن و تجارت و سایر دستگاه‌های مربوطه، بار دیگری محمد جواد آذری جهرمی از رفع توقیف این گوشی‌ها گفته است:

در این جلسه، اعلام شد که قاضی مربوطه، به رفع توقیف محموله‌های تلفن همراه موجود در گمرک رأی داده و در این جلسه مقرر شد کارگروهی، کار هماهنگی با سایر دستگاه‌های مربوط برای عرضه هرچه سریع‌تر این گوشی‌ها به بازار را دنبال کند.

وزیر ارتباطات همچنین از فراخوان برای واردات گوشی موبایل هم خبر داده است. در کنار این موضوع، وزیر ارتباطات از حمایت همه‌جانبه از تولیدات گوشی‌های داخلی هم خبر داده است. وی از برند GLX در این زمینه نام برده است:

یکی از برندهای تلفن همراه داخلی (GLX) که پیشتر از نظر میزان استفاده رتبه 20 را نیز نداشت به رتبه هفتم برندهای بازار ایران صعود کرده که این امر نشان می‌دهد اگر قیمت و کیفیت گوشی تولید داخل مطلوب باشد مردم به آن رغبت پیدا می‌کنند.

قرار شد دفتر صنایع الکترونیک وزارت صنعت که متولی اصلی این موضوع است با همکاری معاونت فناوری وزارت ارتباطات طرح ویژه‌ای برای حمایت از شرکت‌های تولیدکننده گوشی تلفن همراه داشته باشند تا شرکت‌های داخلی با ارتقای کیفیت محصولات خود بتوانند بخشی از نیاز بازار را تأمین کنند.

وزیر ارتباطات به افزایش قیمت دلار تنها به چشم کاهش قدرت خرید مردم نگاه نمی‌کند بلکه معتقد است این شرایط فرصتی است برای اینکه شرکت‌های داخلی بتوانند رشد کرده و در بازار مطرح شوند. آذری جهرمی موافق حمایت دولت از شرکت‌های داخلی است اما نه حمایتی بی‌قید و شرط؛ بلکه وی معتقد است بسته‌های حمایتی باید متناسب با کیفیت محصولات آن شرکت تعیین شوند.

 

اگرچه وعده‌های قبلی دولت مردان درباره ترخیص گوشی‌های مانده در گمرک تا کنون محقق نشده است اما امیدواریم این بار و با رفع توقیف این گوشی‌ها، بازار موبایل ایران کمی به تعادل برسد.

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.

منبع خبر: تسنیم


1 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

mohamad

دوشنبه, 12 آذر 1397

سلام
متاسفانه همش دروغ تحویل مردم میدن
از 6 ماه هی میخواهن گوشی موبایل یا کامپیوتر رو ارزون کنن
خودتون گران میکنید و میاین دوباره 10 هزار تومان ارزونش میکنید این اسمش ارزونی نیست

لطفا عمل کنید
عمل کردن به حرف خیلی مهمتر از حرفه
نهایتش میتونید توی 5 روز ارزان کنید
چطور دلار رفت بالا همچیز توی 5 روز رفت بالا
حالا دستور بدید که توی 5 روز بیاد قیمت قبل
گوشی 300 هزار تومانی الان شده 1 میلیون
الان ارزون نمیخواد بکنید برگردونید به قیمت قبلش همون 300 هزار تومان تشکر ....

پاسخ

ثبت نظر