فشارهای همه جانبه به هواوی؛ این فشارها به اروپا هم رسید

فشارهای همه جانبه به هواوی؛ این فشارها به اروپا هم رسید

به دنبال اتهامات آمریکا به شرکت هواوی درباره جاسوسی و فروش اطلاعات به دولت چین، عدم فعالیت این شرکت در پروژه شبکه 5G جدی‌تر شد.

هر لحظه شاهد اخباری هستیم که فشارهای زیاد که بر هواوی است را نشان می‌دهد. چندی پیش مقامات آمریکایی از متحدان خود خواستند تا از تجهیزات شبکه هواوی استفاده نکنند زیرا آمریکا آن را تهدیدی برای امنیت ملی می‌داند. دلیل آمریکا پشت این درخواست، اعتقاد به جاسوسی و فروش اطلاعات کاربران به دولت چین است.

حالا و در ادامه این جریانات، هواوی برای سال 2019 نتوانست با اپراتور آمریکایی ورایزون قرارداد همکاری خود را به ثبت برساند. گذشته از آمریکا، به نظر می‌رسد که این موج در حال گسترش به اروپا نیز هست و مقامات انگلیس، آلمان و فرانسه نگران روابط تجاری خود با هواوی هستند.

در کنار همه این مسائل، دستگیری مدیر ارشد مالی هواوی به جرم دور زدن تحریم‌های ایران و احتمال محکوم شدن او به 30 سال حبس، هم مزید بر علت شده و نگرانی‌ها را افزایش داده است.

 

مقالات مرتبط:

احتمال محکومیت مدیر مالی هواوی به ۳۰ سال زندان برای دور زدن تحریم‌های ایران

 

اتهاماتی جاسوسی و فروش اطلاعات به دولت چین که آمریکا به هواوی وارد می‌داند، سایر کشورها را هم به فکر فرو برده است. همین مسئله عرصه را بر هواوی تنگ‌تر کرده است تا جایی که در سال 2018 استرلیا و نیوزلند اجازه فعالیت برای توسعه زیرساخت شبکه 5G را به هواوی ندادند. به نظر می‌رسد این موضوع کاملاً جدی است زیرا رئیس آژانس اطلاعات خارجی MI6 هم خواستار عدم اجازه به فعالیت هواوی در پروژه شبکه 5G شده است.

این اتفاقات برای هواوی اصلاً خوب نیست زیرا هواوی سعی می‌کند تا زیرساخت‌های مربوط به شبکه 5G را گسترش دهد اما مسئله اینجاست که علاوه بر آسیا، اروپا بزرگ‌ترین بازار کمپانی هواوی است. حالا اگر هواوی نتواند از این بازار بزرگ سهمی را به دست بیاورد سود این بخش را از دست خواهد داد.

در تمامی این کشمکش‌ها هواوی اتهامات وارده را رد کرده است. هواوی در بیانیه‌ای در خصوص اتهامات وارده چنین توضیح داده است:

موضوع امنیت سایبری نباید به موضوعی سیاسی تبدیل شود و فروشندگان تجهیزات نباید با توجه به کشور مبدأ، بررسی شوند. هواوی، هر اتهامی مبنی بر احتمال تهدید امنیتی را رد می‌کند. تاکنون هيچ دولتی از هواوی درخواست جاسوسی یا ایجاد شکاف امنیتی یا وقفه در شبکه را نکرده است و هیچ‌یک از پرسنل هواوی تحمل چنین رفتارهایی را ندارند.

 

مقالات مرتبط:

احتمال محکومیت مدیر مالی هواوی به ۳۰ سال زندان برای دور زدن تحریم‌های ایران

خواسته جدید آمریکا: از محصولات هواوی استفاده نکنید

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید. 

منبع خبر: phonearena


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر