ماینینگ چیست و چه دستگاه ماینینگی بخریم؛ معرفی بهترین دستگاه‌های ماینینگ 2018

ماینینگ چیست و چه دستگاه ماینینگی بخریم؛ معرفی بهترین دستگاه‌های ماینینگ 2018

ماینینگ چیست و چه دستگاه ماینینگی بخریم؟ با معرفی بهترین دستگاه‌های ماینینگ 2018 همراه فیسیت باشید.

ارزهای دیجیتال مدت‌هاست که در سراسر دنیا مطرح شده‌اند و ارزش گرفتن یک باره بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال مانند اتریوم در سال 2017 باعث شد تا تعداد زیادی از افراد به استخراج انواع این رمز ارزها (به عبارتی ماینینگ) روی بیاورند.

 

ماینینگ چیست

ماینینگ در اصل به معنای معدن کاوی است. اگر به معنای این واژه در دنیای معمولی توجه کنیم با معدن کاوانی مواجه می‌شویم که در ازای کار سخت در معدن، جواهرات و سنگ‌های قیمتی از آن استخراج می‌کنند. ماینینگ در دنیای ارزهای دیجیتال هم همین تعبیر را دارد یعنی شما در شبکه ارزهای رمزپایه مثل بیت کوین تلاش می‌کنید تا هش‌ها را پیدا کنید و ازای پیدا کردن هر هش، به شما بیت کوین داده می‌شود.

به عبارت علمی‌تر ماینینگ یا همان cryptocurrency mining فرآیندی است که در آن تراکنش‌های هر ارز دیجیتال، احراز هویت شده و به زنجیره بلوک‌های قبلی آن در سیستم بلاک چین اضافه می‌شود. در ازای این فرآیند که به برق و توان پردازشی زیادی نیاز دارد، به کاربری که ماینینگ انجام می‌دهد (و به ماینر معروف است)، مقداری ارز دیجیتال تعلق می‌گیرد.

ماینینگ به سه روش سخت افزاری، نرم افزاری و پلتفرم انجام می‌شود که هدف ما در این مقاله معرفی روش سخت افزاری و همچنین معرفی یک دستگاه ماینینگ مناسب برای خرید است. با فیسیت همراه باشید.

 

ماینینگ سخت افزاری چیست

یکی از روش‌های ماینینگ، روش سخت افزاری است که در آن از سخت افزار قدرتمند مانند کارت گرافیک و CPU استفاده می‌شود که توان پردازشی بسیار بالایی داشته باشند اما مسئله اینجاست که این سخت افزارها انرژی زیادی نیاز دارند. بنابراین خرید دستگاه ماینینگ گزینه مناسب‌تری است.

 

در خرید دستگاه ماینینگ باید به چه نکاتی توجه کنیم

اگر قصد خرید دستگاه ماینینگ را دارید، حتماً به نکات زیر توجه کنید تا تصمیم درستی بگیرید زیرا برای خرید دستگاه‌ ماینینگ باید هزینه زیادی را متحمل شوید:

1- هش ریت (Hash Rate)

هش ریت در اصل تعداد محاسباتی است که دستگاه قادر است در عرض یک ثانیه انجام دهد. هرچه هش ریت دستگاه ماینینگ بالاتر باشد، شانس بیشتری برای حل محاسبات پیچیده ریاضی و دریافت ارز دیجیتال به عنوان ریوارد (reward) دارید. بنابراین اگر شما نتوانید محاسبه را انجام دهید، همه تلاش‌تان به هدر رفته است.

2- مصرف انرژی

حالا متوجه شدید شاید تلاش‌تان کاملاً بیهوده باشد، زیرا ممکن است ماینرهای دیگر سریع‌تر از شما عمل کنند! اینجاست که شما هم انرژی زیادی مصرف کرده‌اید و در عین حال چیزی هم عایدتان نشده است. بنابراین باید به مصرف انرژی هم توجه کنید. البته هرچه قدرت دستگاه ماینینگی که خریداری می‌کنید بیشتر باشد، انرژی بیشتری مصرف می‌کند. با این وجود ویژگی‌های برخی دستگاه‌ها باعث می‌شود که مصرف انرژی مقرون به صرفه‌تری داشته باشد. بنابراین قبل از خرید دستگاه ماینینگ، ریت مصرف انرژی آن بر حسب وات را در نظر داشته باشید.

3- قیمت

اگر قصد دارید روی ارزهای دیجیتالی مانند بیت کوین سرمایه‌گذاری کنید، خرید دستگاه ماینینگ ارزان‌قیمت گزینه مناسبی نیست؛ در عوض خرید دستگاهی که گران‌قیمت‌تر است اما در طول زمان سودآوری بیشتری دارد، عاقلانه‌‎‌تر است.

 

بهترین دستگاه‌های ماینینگ 2018

اگر قصد خرید دستگاه ماینینگ را دارید، پیشنهاد می‌کنیم که به لیست 3 مورد از بهترین دستگاه‌های ماینینگ 2018 توجه کنید و با توجه به هزینه‌ای که برای این کار در نظر گرفته‌اید، بهترین گزینه را انتخاب کنید. بنابراین باز هم تأکید می‌کنیم که این بهترین‌ها بستگی به هزینه اولیه شما و سطح حرفه‌ای بودن شما دارد. با فیسیت همراه باشید.

Bitmain Antminer S9i

بهترین دستگاه ماینینگ 2018، Bitmain Antminer S9i است. این دستگاه، معروف‌ترین دستگاه ماینینگ برای استخراج بیت کوین در سراسر جهان است. این دستگاه بهینه‌ترین دستگاه ماینینگ نیز هست. اگر یک حرفه‌ای و یا حتی در حد متوسط هستید، این دستگاه ماینینگ گزینه مناسبی برای شماست.

  • قیمت حدود 499 دلار
  • هش ریت 14 ترا هش
  • مصرف برق 1320 وات

خرید دستگاه ماینینگ_  Bitmain Antminer S9i

خرید دستگاه ماینینگ_  Bitmain Antminer S9i

 

Halong Mining DragonMint T1

یکی دیگر از بهترین دستگاه‌های ماینینگ 2018، Halong Mining DragonMint T1 است که بالاتری هش ریت را دارد. این دستگاه در کنار قدرت بالا، دستگاه کاملاً بهینه‌ای است اما قیمت آن بسیار بالاست. بنابراین اگر یک حرفه‌ای در زمینه استخراج هستید، اگرچه خرید این دستگاه هزینه اولیه شما را به شدت بالا می‌برد اما با مصرف بهینه و درآمد خوب، این هزینه جبران می‌شود.

  • قیمت حدود 2,729 دلار
  • هش ریت 16 ترا هش
  • مصرف برق 1480 وات

 

Bitmain Antminer T9

سومین گزینه این لیست Bitmain Antminer T9 است. این دستگاه ماینینگ قدرت و بهینگی کمتری نسبت به Bitmain Antminer S9i دارد اما به نظر می‌رسد که قابلیت اطمینان آن بیشتر است. این دستگاه چیپ‌های باکیفیت‌تری نسبت به Antminer S9i دارد و البته ثبات بیشتری هم دارد بنابراین احتمال سوختن آن کمتر است. بنابراین اگر یک ماینر حرفه‌ای هستید اما به پایداری دستگاه خود هم اهمیت می‌دهید، این گزینه کاملاً مناسب شماست.

  • قیمت حدود 500 دلار
  • هش ریت 12.5 ترا هش
  • مصرف برق 1576 وات

 

اگر تجربه استفاده از دستگاه‌های ماینینگ را دارید، چه دستگاهی را پیشنهاد می‌کنید؟ نظرات و تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.

منبع خبر: hubspot و u.today


2 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

سبحان

چهارشنبه, 21 آذر 1397

بسیار عالی. اما دستگاه هایی که معرفی گردین برای حرفه ای ها هستن اما من تازه کارم و برق صنعتی هم دارم، چه دستگاه ماینینگی پیشنهاد می کنید که قیمتش مناسب باشه؟

پاسخ

ناشناس

شنبه, 24 آذر 1397

تمام این مدل ها منسوخ شده اند. یعنی دوران سود دهی آنها تمام شده مگر اینکه از برق امامی استفاده کنید!

پاسخ

ثبت نظر