گوشی‌های قدیمی جا مانده از رجیستری تعیین تکلیف می‌شوند

گوشی‌های قدیمی جا مانده از رجیستری تعیین تکلیف می‌شوند

طرح رجیستری موبایل از 28 مهرماه سال گذشته شروع شد. فاز اول این طرح تنها به پایش شبکه موبایل پرداخت. در همین مرحله بود که به کاربران مهلت داده شد تا گوشی‌های قدیمی که از آن‌ها استفاده نمی‌کردند و روشن نبودند را بار دیگر روشن کنند تا در شبکه ثبت شوند.

در آن زمان خیلی از افراد این کار را نکردند شاید چون تصور می‌کردند که دیگر هیچ‌گاه نیازی به این گوشی‌های قدیمی ندارند. حالا اما با توجه به شرایط بد اقتصادی و همچنین افزایش شدید قیمت دلار، بسیاری از افراد مجبور به استفاده مجدد از این گوشی‌های قدیمی شده‌اند. حالا این گوشی‌های قدیمی ثبت نشده در شبکه با مشکلاتی در زمینه طرح رجیستری مواجه شده‌اند.

 

خبر مهم:

دستگاه‌های جدید مشمول طرح رجیستری مشخص شدند

سیم کارت رایگان ایرانسل، راهی برای دور زدن طرح رجیستری گوشی برای متخلفان

 

حالا وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات که از این مشکل آگاه است اعلام کرده است که نهادهای دولتی در حال رفع این مشکل هستند. آذری جهرمی در حاشیه نهمین سمپوزیوم بین‌المللی مخابرات درباره این مشکل چنین توضیح داد:

ما می‌دانیم این مشکل برای مردم وجود دارد اما هنوز راه‌حل مناسبی برای آن پیدا نشده است. در کارگروه فنی رجیستری به دنبال پیدا کردن راهی مناسب در این مورد هستیم. اکنون مسئولان ارتباطی و اپراتورها در حال انجام پردازش هستند و مواردی را بررسی می‌کنند که بر اساس آن افراد ادعا می‌کنند گوشی‌هایشان قدیمی بوده است و آن‌ها طبق آنالیز باید دریابند که این گوشی‌ها فعال بوده یا خیر.

همان‌طور که می‌دانید موبایل با استفاده از شماره تلفن و کد IMEI گوشی رجیستر می‌شود و به گفته وزیر ارتباطات اگر این فرآیند کاملاً باز گذاشته شود، سودجویان مانند همیشه از فرصت سو استفاده کرده، گوشی‌های قدیمی را با کد IMEI جدید وارد باز کرده و به قاچاق گوشی می‌پردازند؛ در نهایت همین کدهای جعلی باعث بروز باگ درون سیستم رجیستری خواهد شد. با این حال نمی‌توان افرادی که گوشی‌های قدیمی خود را در شبکه رجیستر نکرده‌اند را نادیده گرفت. از این رو وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از بررسی این موضوع توسط کارگروه فنی رگولاتوری خبر داده است تا تکلیف این گوشی‌ها هم روشن شود.

 

اخبار مرتبط:

نحوه رجیستری گوشی، چطور از سامانه همتا برای رجیستری تلفن همراه استفاده کنیم

مشکل تعمیر گوشی و تغییر کد IMEI آن با طرح رجیستری گوشی

نحوه فرآیند انتقال مالکیت تلفن همراه از طریق سامانه همتا

 

 

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.

منبع خبر: مهر


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر