چرا CES 2019 تقریباً به صورت کامل به لپ‌تاپ و کامپیوتر شخصی اختصاص داشت؟

چرا CES 2019 تقریباً به صورت کامل به لپ‌تاپ و کامپیوتر شخصی اختصاص داشت؟

مراسم CES 2019 تا حدی مختص لپ‌تاپ و کامپیوتر بود که باعث می‌شد فکر کنیم بیشتر با یک رویداد کامپیوتری روبه‌رو هستیم تا مراسم معرفی لوازم الکترونیک مصرفی. در این مراسم چیزی حدود 40 لپ‎تاپ گیمینگ و حدود 40 لپ‎تاپ معمولی معرفی شد.سه سال پیش تصور می‌شد که کامپیوتر و لپ‌تاپ به زودی از بین خواهد رفت و همه می‌گفتند که بهتر است لپ‌تاپ یا کامپیوتر خود را فروخته و یک تبلت بخرید. پس چرا امسال تا این حد شامل محصولات کامپیوتری مختلف بودیم؟ مارک لینتون، مدیرت تولید مایکروسافت در این مراسم در لاس‎وگاس چیزهایی درمورد اهداف شرکت خود گفته و جواب این سوال را داد. 

 

زمان ارتقا برای کاربران زیادی فرا رسیده است


لینتون گفت: « فاکتورهای زیادی موجود است. نوآوری در سیلیکون، نوآوری در گرافیک و ویندوز 10 همه نسبت به گذشته پیشرفت داشته‌اند. تا یک سال دیگر ویندوز7 دیگر پشتیبانی نخواهد شد، در نتیجه کاربران باید به زودی دستگاه خود را ارتقا دهند. پیشرفت در پردازش و گسترش ویندوز10 باعث شده که بیشتر کاربران بخواهند دستگاه‌های خود را ارتقا دهند. در سال 2015 مایکروسافت پشتیبانی سیستم عامل ده ساله خود را متوقف کرد و پشتیبانی برای آپدیت‌های امنیتی ویندوز7 نیز در تاریخ 14 ژانویه 2020 متوقف خواهد کرد. به همین دلیل در سال 2019 به طور گسترده شاهد معرفی لپ‌تاپ‎های جدید هستیم. با انتشار هر نسل جدید سیلیکون همه چیز نازک‎تر شده و طول عمر باتری بیشتر خواهد شد. کامپیوترهای ویندوز 7 شش یا هفت سال پیش در مقایسه با تکنولوژی امروزی واقعاً قابل مقایسه نیستند. پایان دادن به پشتیبانی ویندوز7 عامل بسیار مهمی برای این خواهد بود که بسیاری از کاربران کامپیوتر خود را ارتقا دهند.شاید فکر کنید چرا این افراد وقتی که ویندوز 10 رایگان بود آن را دریافت نکردند؟ خب مشکل اینجاست که بیشتر کاربران به چنین آپدیت‌های سیستم عاملی اهمیت نمی‎دهند.» 

CES 2019


به نظر می‎رسد که سازندگان سخت‎افزار خود را برای زمانی آماده می‎کنند که دستگاه‎های ویندوز7 دیگر آپدیت‌های امنیتی را دریافت نکنند. این که مایکروسافت چطور می‎خواهد این خبر را به کاربرانش بدهد هنوز معلوم نیست اما قطعاً این شرکت هرکاری می‌کند تا هشدار خود را به کاربران بی‌دقتش برساند. مشخص است که مایکروسافت از قبل آمادگی این اتفاق را داشته و درحال کار کردن با شرکت‌های سازنده لپ‎تاپ است تا گزینه‌های جذابی در همه‌ی قیمت‌ها برای کاربرانش تولید کند. 
لینتون می‌گوید: « یک کامپیوتر برای هرکسی موجود است. قیمت‌ها از دویست دلار شروع شده و به خیلی بالاتر می‎رسد. ما با شرکای خود خیلی سخت کار کردیم تا تجربه‌ی کاربر نهایی از محصولات جدید بسیار بهتر و لذت‌بخش‌تر از قبل شود.» اگر کسی را می‌شناسید که هنوز هم از لپ‌تاپ یا کامپیوتر ویندوز7 استفاده می‌کند به آن‌ها هشدار دهید که تا سال آینده برای ارتقای دستگاه خود زمان دارند. 

 

از دست ندهید:

بنچمارک های عملکرد کارت گرافیک جدید AMD Radeon VII در 26 عنوان بازی مختلف رونمایی شد

آخرین پچ امنیتی ویندوز10 شامل تعمیراتی است که باید خیلی سریع نصب شوند

GeForce RTX 2060، کارت گرافیک جدید انویدیا با قیمت 350 دلار معرفی شد

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید. 

 

 

منبع خبر: techradar

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر