آناتوا، یک باج افزار جدید بسیار خطرناک که گیمرها را هدف قرار داده است

آناتوا، یک باج افزار جدید بسیار خطرناک که گیمرها را هدف قرار داده است

 یک باج‌افزار بسیار خطرناک جدید کشف شده که گیمرها و البته کاربران کامپیوترهای شخصی را مورد هدف قرار می‌دهد. شرکت مک‌آفی که آناتوا را کشف کرده گفته که این باج‌افزار بسیار خطرناک است و توسط سازندگان بدافزار بسیار حرفه‌ای ساخته شده است. آناتوا از آیکون گیم یا اپلیکیشن استفاده می‌کند و وقتی که قربانی روی آن آیکون دابل کلیک می‎کند آناتوا کاربر را مورد حمله قرار می‌دهد. اولین بار شرکت مک‌آفی این باج‌افزار را روی یک شبکه به اشتراک گذاری فایل همتا به همتا یافت. آناتوا نه تنها از تکنیک‌های حفاظتی بسیار قوی گذر می‌کند و بسیار پیشرفته است. 
به بیان دیگر عاملین مخرب به راحتی می‌توانند مانند بدافزارهای جدید و پیشرفته عمل کنند. به این معنی که می‌توانتد خیلی سریع تکامل یافته و به صورت تهدیدهای مختلف و گسترده در فضای اینترنت منتشر شوند. چیزی که بسیار نگران کننده است این است که مک‌آفی گزارش کرده که آناتوا آنقدر قوی است که تاکتیک‎های ضد باج‌افزار روی آن اثرگذار نخواهند بود. علاوه بر آن هیچ اثری از خود به جای نمی‌گذارد، در نتیجه از رمزگشایی کد حافظه جلوگیری کرده و به همین دلیل نمی‌توان ابزار کدگشایی برای آن ساخت. 
آناتوا پیش از درخواست پول تا جایی که بتواند فایل‌ها را روی کامپیوتر قربانی ( و یا فایل‌های به اشتراک گذاشته شده روی شبکه) کدگذاری می‌کند.  سپس از قربانی خواسته می‌شود تا از طریق ارز رمزگذاری شده پول پرداخت کند. پول درخواستی 10 دش برای بازکردن قفل فایل‌هاست که چیزی معادل 700 دلار است. این باج‌افزار تا امروز بیشتر در امریکا قربانی گرفته اما مواردی در انگلستان و اروپا نیز دیده شده است. 
همانطور که بارها گفته شده وقتی که قصد دانلود فایلی را روی کامپیوتر خود دارید هیچ‌گاه از منابع ناامن استفاده نکنید و تا جایی که ممکن است از استورهای رسمی استفاده کنید. اگر پیشنهادی دیدید که زیادی خوب بود به آن شک کنید. علاوه بر آن همیشه یک آنتی‌ویروس قوی روی کامپیوتر خود داشته باشید که هنگام ورود به سایت‌های مشکوک به شما هشدار دهد. درضمن از آنجایی که پیش‌گیری همیشه بهتر از درمان است از اطلاعات خود بکاپ بگیرید تا اگر بدترین اتفاق رخ داد و دچار باج‌افزار شدید ( یا سخت‌افزار کامپیوتر شما خراب شد) اطلاعات مهم خود را از دست ندهید. 

نشت داده عظیم باعث لو رفتن میلیون‌ها پسورد شده است

چطور بفهمیم که وب کم ما هک شده است و جاسوسی می‌کند؟

فالوور یاب و لایک بگیر؛ برنامه‌هایی که اطلاعات اینستاگرام 1 میلیون ایرانی را سرقت کردند

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.  

 

منبع خبر: techradar

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر