چینی‌ها از تماشای قسمت آخر گیم او ترونز محروم شدند

چینی‌ها از تماشای قسمت آخر گیم او ترونز محروم شدند

چینی‌ها از تماشای قسمت آخر گیم او ترونز محروم شدند.

جنگ تجاری بین آمریکا و چین، تنها دامن‌گیر هواوی نشده است بلکه طرفداران سریال محبوب گیم او ترونز را هم درگیر کرده است.
در واقع هزاران کاربر چینی، همچون سایر طرفداران سریال گیم او ترونز  در سراسر دنیا، بی‌صبرانه منتظر عرضه آخرین فصل این سریال بودند اما  به دلیل جنگ تجاری بین چین و آمریکا، چینی‌ها از دیدن آخرین فصل گیم او ترونز محروم شده‌اند.
ماجرا از این قرار است که کاربران چینی پلتفرم استریم Tencent ، برای مشاهده آخرین فصل سریال بازی تاج و تخت، با پیام "اشکال در مخابره محتوا" رو به رو شده بودند. ابتدا تصور می‌شد که این مسئله یک مشکل فنی باشد اما یکی از سخنگویان HBO به مجله وال استریت توضیح داده است که هیچ مشکل فنی وجود نداشته بلکه به دلیل جنگ تجاری بین آمریکا و چین، این پلتفرم آخرین فصل این سریال محبوب را پخش نکرده است.
این تحریم در حالی است که هزاران کاربر چینیِ علاقه‌مند به سریال گیم او ترونز، تنها از طریق پلتفرم استریم Tencent، بیش از 550 میلیون بار این سریال را مشاهده کرده‌اند.
همین محدودیت اعمال شده، باعث شده است که کشور چین هم در کنار کشورهای ایران، هند و آمریکا، در لیست کشورهایی که بیشترین دانلود غیرقانونی این سریال را دارند، جای بگیرد. جالب است بدانید که فصل هفتم سریال محبوب بازی تاج و تخت هم آمار بالایی در دانلود غیرقانونی داشته است و در سراسر جهان بیش از 1 میلیارد بار این سریال به صورت غیرقانونی دانلود شده است.

به نظر می‌رسد جنگ تجاری که بین چین و آمریکا صورت گرفته است، به این زودی‌ها خاموش نمی‌شود و هر دو طرف قصد مصالحه را ندارند. مسئله اینجاست که آتش این جنگ تجاری نه تنها در چشم کمپانی‌های مطرح چینی خواهد رفت، بلکه مردم این کشور و کاربران محصولات چینی را هم درگیر خواهد کرد. نمونه بارز این مشکل، عدم ارائه نسخه به‌روز اندروید برای گوشی‌های هواوی و عدم پشتیبانی از سرویس‌های گوگل در گوشی‌های بعدی این کمپانی است.

 

اخبار مرتبط:

گوگل، هواوی را تحریم کرد؛ گوگل پلی برای گوشی‌های جدید هواوی در دسترس نخواهد بود

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام همراهی کنید.   


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر