اپل توسعه دهندگان iOS را مجبور می‎کند تا برای ورود از اپل آی‎دی استفاده کنند

اپل توسعه دهندگان iOS را مجبور می‎کند تا برای ورود از اپل آی‎دی استفاده کنند


سینگل ساین-این یک روش بسیار خوب و راحت برای بسیاری از ماست. این که بتوانیم برای ورود به اپلیکیشن‎ها و سایت‎ها به جای ساخت حساب‎کاربری و رمز جدید از یک دکمه برای لاگ شدن از طریق حساب کاربری فیسبوک و گوگل استفاده کنیم بسیار راحت و جذاب است. حال امروز اپل روش خودش را برای لاگین شدن معرفی کرده است. مزیت اپل نسبت به گوگل و فیسبوک این است که پس از ورود به یک سایت یا اپلیکیشن از طریق آن اطلاعاتتان برای تبلیغات مورد استفاده قرار نخواهد گرفت. 
بن ساندوفسکی، توسعه دهنده‎ی iOS امروز اعلام کرد که از حالا به بعد همه‎ی سایت‎هایی که امکان ورود از طریق گوگل، فیسبوک یا دیگر روش‎های ورود را ارائه می‏دهند باید راهی هم برای ورود از طریق اپل داشته باشند. شرکت اپل این توضیحات را به راهنمای استفاده از اپ‎استور خود اضافه کرده است. 
از یک طرف، اگر اپل فکر می‎کند که توسعه دهندگان باید کار خاصی انجام دهند این به تصمیم خود شرکت بازمی‎گردد. کاربرانی که با استفاده از آیفون و آیپد خود وارد این سایت‎ها و اپلیکیشن‎ها می‎شوند می‎توانند با استفاده از لاگین از طریق  Touch ID یا Face ID یک لایه امنیتی اضافی به ورود خود اضافه کنند. این روش می‎تواند سریع‏تر، امن‎تر و بهتر باشد و توسعه دهندگان نیز باید به امنیت و حریم شخصی کاربران احترام بگذارند. 
از طرف دیگر این که اپل چطور توسعه دهندگان را مجبور به انجام کاری می‎کند ترسناک است. همین که اپل این قابلیت را معرفی کرده تمام توسعه دهندگانی که تازه با فیسبوک، گوگل و چیزهای مشابه آشنا شده‎اند باید یک دکمه‎ی دیگر نیز به برنامه‎ی خود اضافه کنند، در غیر این صورت باید استفاده از روش سینگل ساین-این را به طور کلی فراموش کنند یا از اپل استور حذف شوند.

 

خبرهای مرتبط:

iOS 13 منتشر شد؛ قابلیت‌های جدید چیست؟

‏سیستم عامل iPadOS معرفی شد؛ سیستم عامل اختصاصی اپل برای تبلت‌ها: رویداد WWDC 2019

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.

 

 

منبع خبر: theverge

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر