زمزمه‌های گران شدن اینترنت به گوش می‌رسد

زمزمه‌های گران شدن اینترنت به گوش می‌رسد

زمزمه‌های گران شدن اینترنت به گوش می‌رسد. اپراتورهای اینترنت ثابت درخواست افزایش 50 درصدی تعرفه را دارند.

اواخر سال 97 بود که رگولاتوری اعلام کرد قیمت اینترنت در سال 98 تغییر نخواهد کرد. حالا و پس از گذشت سه ماه از سال 98، اپراتورهای ارائه دهنده خدمات اینترنت ثابت در کشور، نامه‌ای به وزیر ارتباطات ارسال کرده و خواستار افزایش تعرفه اینترنت شدند.

این اپراتورها برای جلوگیری از ورشکستگی و زیان بیشتر به شرکت‌های ارائه دهنده اینترنت، معتقدند که هزینه اینترنت حداقل باید 50 درصد افزایش یابد. حتی این اپراتورها معتقدند که علاوه بر افزایش قیمت اینترنت ثابت، تعرفه اینترنت تلفن همراه هم باید افزایش پیدا کند زیرا در این صورت مردم بیشتر به سمت اینترنت موبایلی رفته و شرکت‌های اینترنت ثابت شکست خواهند خورد.

 

شروط وزیر ارتباطات برای افزایش قیمت اینترنت

دلایل زیادی برای افزایش تعرفه اینترنت بیان می‌شود اما گلایه‌هایی که از سوی کاربران اینترنت مطرح می‌شود هم در طرف دیگر ماجرا هستند. مدت‌هاست که کاربران معتقدند سرویس اینترنتی که دریافت می‌کنند، در مقابل هزینه‌ای که برای آن می‌پردازند اصلا مناسب نیست.

حالا و در پی این درخواستِ اپراتورها و همچنین نارضایتی کاربران، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به گونه‌ای نامحسوس با این افزایش قیمت موافقت کرده اما برای شروطی در نظر گرفته که قابل توجه است. وی در توییتر خود در پاسخ به این درخواست چنین توضیح داده است:

شرکت‌های ارائه کننده خدمات اینترنت ADSL، در درخواستی مفصل، نوشته‌اند با افزایش بالای هزینه‌هایشان و کاهش تعداد مشترکینشان -که به سمت اینترنت موبایل رفته‌اند- با کاهش درآمد جدی نیز مواجهند. آن‌ها درخواست کرده‌اند تعرفه آن‌ها 50 درصد افزایش یابد.

سرمایه گذاری کنید، تکنولوژی را به روز کنید، تولیدات داخلی استفاده کنید، کیفیت خوب ارائه کنید، برای مردم هم پرداخت هزینه سرویس خوب قابل توجیه است. منتظر برنامه‌هایشان هستیم. پرداخت عدم مدیریت صحیح هزینه‌ها از جیب مردم، قابل قبول نیست.

 

در آخر گفته می‌شود که اپراتورهای اینترنت ثابت طی جلسه‌ای با سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، باید دلایل و مستندات خود برای افزایش تعرفه اینترنت ثابت را ارائه دهند تا نهایتاً برای این مسئله تصمیم‌گیری شود.

نهایت سرعتی که تکنولوژی ADSL ارائه میدهد، 16 مگابیت بر ثانیه است اما سرعت دانلود روی اینترنت VDSL نزدیک به 5 برابر سرعت دانلود ADSL است و به مرز 60 مگابیت بر ثانیه می‌رسد.  پس با این وجود آیا در صورت فراهم شدن شرایطی که مد نظر وزیر ارتباطات است، با افزایش قیمت اینترنت موافق هستید؟

 

اخبار فناوری ایران:

500 فارم استخراج بیت کوین در استان البرز شناسایی شده و با آن‌ها برخورد شد

وزیر ارتباطات از مجلس کارت زرد گرفت + اولین توییت او بعد از این اتفاق

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام همراهی کنید. 


2 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

مهمان

پنج‌شنبه, 13 تیر 1398

همین طوریشم گرونه به جای ارزون تر کردن می خوان گرونم کنن.512 سرعت کمیه باید حداقل سرعت 4 مگ بشه ماهی 15 تومان.

پاسخ

کاربر ایرانی

جمعه, 14 تیر 1398

تو ایران همه چیز فقط گرون میشه و هیچ برنامه ای برای بهبود کیفیت وجود نداره و بلعکس با کاهش کیفیت و هزینه های داخلی سازمان و افزایش قیمت به دنبال سود مضاعف هستن. حالا اپراتورای اینترنت که معرف حضور همه کاربران ایرانی هستن، و اکثریتشون از جمله همین مخابرات ترافیک دزدی های تابلو و بسیار عجیب و غریبی از کاربر میکنن، با دلایل واهی و غیر قابل تصوری به دنبال افزایش 50 درصدی تعرفه هستن. مگر زمانی که شما ترافیک 1 ترابایت (معادل 1024 گیگابایت) رو 2,000 ریال میخریدید و به کاربر هر 1 گیگابایتش رو 40,000 ریال میفروختید (که حتی تصورش هم سخت و عجیبه!!!) سودتون رو تا هزاران سال آتی تضمین نکردید؟ تا کی میخواید مصرف کننده رو چپاول کنید؟ ماشالا خودروساز های دزدمون الگوی همه شدن.

با فیلتر شدن تلگرام اکثریت کاربران به سمت نرم افزار های گذر از تحریم داخلی روی آوردن و هرکسی هم که از این ابزارها خبر نداشت الآن در این امر خبره شده! حالا میخوان با قیمت های غیرمعقول اینترنت، کاربران رو به سمت سرویس های ماهواره ای و غیروابسته به داخل سوق بدن. نمیدونم میدونید شما دارید برعکس کار میکنید یا نه. به جای اینکه کاربر رو در فضای اینترنت داخلی "امن" خودتون نگه دارید، دارید کاری میکنید کاربرا برای تامین اینترنت جایگزین پیدا کنن و کل زیرساخت اینترنت کشور و فیل.تر.ینگ و اقدامات انجام شده در مورد اون بشه کشک!!!
به نظرم باید قیمت هارو به یک چهارم قیمت فعلی برسونید، ترافیک دزدی رو جمع کنید و پروموشن های طلایی ارائه بدید و از مشتریان با آبمیوه و نوشیدنی های خنک پذیرایی کنید تا بشن کاربرتون و ازتون اینترنت بخرن نه اینکه با زدو بند به دنبال افزایش قیمت باشید.

پاسخ

ثبت نظر