انتشار آیفون12 با قوی‌ترین پردازنده‎ی دنیا

انتشار آیفون12 با قوی‌ترین پردازنده‎ی دنیا

انتشار آیفون 12 با قوی‌ترین پردازنده‎ی دنیا عرضه می‌شود.

هر نسل جدید آیفون با یک پردازنده‎ی اپل جدید و سریع‎تر از گذشته منتشر می‎شود. تراشه‎ی A12 که در آیفون ایکس اس و آیپد پروهای 2018 استفاده شده آنقدر سریع هستند که از پردازنده‎ی بسیاری از کامپیوترها نیز بهتر عمل می‎کنند. در گوشی‎های آیفون11 که شهریور ماه منتشر خواهند شد و همچنین آیپد پروهای 2019 از تراشه‎ی جدید و بسیار پرقدرت A13 استفاده خواهد شد. حال گفته می‎شود که در آیفون بعدی که سال آینده منتشر خواهد شد قرار است از یک پردازنده‎ی انقلابی استفاده شود که تا به حال شبیه به آن ساخته نشده است. 
A12 اولین تراشه‎ی 7 نانومتری بود که درون یک محصول تجاری قرار گرفته است. امسال A13 نیز پیشرفت‎هایی نسبت به مدل قبلی خواهد داشت. این تراشه 7 نانومتری است و در نهایت طیف لیتوگرافی ماوراء بنفش (EUV) قرار می‎گیرد. به این معنی که اپل می‎تواند از ترانزیستورهای بیشتری در یک مکان استفاده کند که باعث بهبود عملکرد و کاهش مصرف انرژی شود. 
درحالی که در دیگر گوشی‎هایی که امسال منتشر می‎شود نیز از تراشه‎های EUV 7 نانومتری استفاده می‎شود اما A13 و A13X بهترین عملکرد را دارند و از دیگر رقیبان خود، حتی پردازنده‎ی لپ‎تاپ و کامپیوترهای دسکتاپ نیز بهتر عمل می‎کنند. گفته می‎شود که شرکت TSMC که سازنده‎ی تراشه‎های سری  A اپل است قصد دارد در سال 2020 تراشه‎های 5 نانومتری خود را منتشر کند. وجود تراشه‎های 5 و 7 نانومتری برای تکنولوژی 5جی ضروری است. قرار است از تراشه‎های 5 نانومتری این شرکت در آیفون 12 و آیپد پرو 2020 استفاده شود. 
وقتی که تراشه‎های A14 و A14X سال دیگر منتشر شوند، هیچ رقیبی برای آن در دنیای گوشی‎های هوشمند یا حتی کامپیوتر موجود نخواهد بود. AMD به تازگی تراشه‎ی 7 نانومتری خود را برای کامپیوترها و کنسول‎های نسل بعدی خود منتشر کرده و اینتل نیز هنوز درگیر ساخت تراشه‎ی 10 نانومتری است. 
هنوز مشخص نیست که اپل قصد دارد از تراشه‎های 5 ناومتری سری A جدید خود در مک‎بوک استفاده کند یا خیر اما این کار به نظر منطقی می‎رسد. یک مک‎بوک با تراشه‎ی 5 نانومتری A14 حقیقتاً بدون رقیب خواهد بود. درضمن ممکن است اپل تراشه‎های 5 نانومتری مخصوص و قوی‎تری برای مک‎بوک پرو بسازد که در این صورت آن را به قوی‎ترین لپ‎تاپ در دنیا تبدیل خواهد کرد. 

 

بیشتر بخوانید:

رم جدید 12 گیگابایتی سامسونگ برای گوشی‎های 5جی و اپلیکیشن‎های هوش مصنوعی

 

منبع خبر: bgr

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر