تعمیر گلکسی نوت 10 پلاس 5G سخت‌تر از تصور است؛ بررسی این گوشی توسط iFixit

تعمیر گلکسی نوت 10 پلاس 5G سخت‌تر از تصور است؛ بررسی این گوشی توسط iFixit

تعمیر گلکسی نوت 10 پلاس 5G سخت‌تر از تصور است؛ بررسی این گوشی توسط iFixit را در فیسیت ببینید.

گوشی هوشمند گلکسی نوت 10 پلاس 5G جدیدترین و قدرتمندترین پرچمدار سامسونگ است که به تازگی عرضه آن آغاز شده است. حالا که سامسونگ این پرچمدار قدرتمند را عرضه کرده است، همه دست به دست هم داده‌اند تا کیفیت این گوشی را بررسی کنند. برای نمونه چند روز پیش شاهد شکنجه این گوشی زیر تست مقاومت آن بودیم. حالا هم iFixit این گوشی را بررسی کرده تا قابلیت تعمیر پذیری آن را امتیاز دهی کند. با فیسیت همراه باشید تا اطلاعات به دست آمده از این بررسی را با هم مرور کنیم.

 

بررسی گلکسی نوت 10 پلاس 5G توسط iFixit

در واقع iFixit این گوشی را باز کرده است تا ببینید که هر یک از اجزا کجا قرار گرفته است و برداشتن و جایگزین کردن هر بخش چقدر دشوار است. از همین ابتدا باید بگوییم که نسخه 5G گلکسی نوت 10 پلاس از نظر تعمیر پذیری فوق‌العاده ضعیف است و نمره 3 را به دست آورده است. بنابراین این گوشی که مانند همه پرچم‌داران و اغلب گوشی‌های هوشمند، از باتری جدانشدنی بهره می‌برد، به نظر می‌رسد اجزایش شدیداً به هم چسبیده‌اند.

 

تعویض باتری

مادربرد در این گوشی هوشمند در قسمت بالا قرار گرفته است و به این ترتیب امکان قرار گرفتن یک باتری بزرگ در این گوشی فراهم شده است. اما این بین یک مشکل وجود دارد، ارتباط بین مادربرد اصلی و مادربرد ثانویه از طریق یک کابل بوده است که امکان دسترسی به باتری را سخت کرده است. از سوی دیگر جدا نشدنی بودن باتری هم مزید بر علت شده و امکان تعویض آن را سخت از تصور کرده است.

تعویض باتری در گلکسی نوت 10 پلاس 5G

تعویض باتری در گلکسی نوت 10 پلاس 5G

 

جالب اینجاست که در این بررسی iFixit یک نتیجه جالب به دست آورده است. در واقع نسخه 5G گلکسی نوت 10 پلاس باتری فوق‌العاده سنگینی است که 59.1 گرم وزن دارد. به عبارتی وزن باتری این گوشی 4.4 گرم سنگین‌تر و 3 سانتی متر مکعب بزرگ‌تر از باتری گلکسی نوت 9 است.

بررسی گوشی galaxy note 10 plus 5G در iFixit

بررسی گوشی galaxy note 10 plus 5G در iFixit

تعویض نمایشگر

بنا به بررسی iFixit تعویض نمایشگر این گوشی به باز کردن کامل گلکسی نوت 10 پلاس 5G نیاز دارد و از این جهت تعویض نمایشگر در خانه، مخصوصاً در شرایطی که ابزارهای تخصصی این کار را در اختیار نداشته باشید امکان پذیر نیست. البته این را بگوییم که عملکرد گلکسی نوت 9 هم در این زمینه اصلاً خوب نبوده و این گوشی نمره 4 را به دست آورده بود اما باز هم تعمیر نوت 9 بسیار قابل کنترل‌تر از گلکسی نوت 10 پلاس 5G است.

به طور کلی سامسونگ در طراحی این گوشی هوشمند از طراحی گوشی‌های آیفون الهام گرفته است و به عبارتی تعمیر آن سخت است و به طور کلی تعمیر این گوشی در خانه را باید فراموش کنید. اما مسئله اینجاست که نمره تعمیر پذیری گوشی‌های پرچمدار اخیر به شدت پایین است. اگر با دید مثبت بخواهیم به ماجرا نگاه کنیم شاید یک دلیل این باشد که کمپانی‌ها از کیفیت محصولات خود مطمئن هستند اما از دید منفی این طور به نظر می‌رسد که با ایجاد هر مشکلی برای یک گوشی گران قیمت، باید عملاً قید آن را بزنید.

 

نظر شما در این مورد چیست؟ آیا شما هنگام خرید گوشی هوشمند به فاکتور تعمیر پذیری آن اهمیت می‌دهید؟

 

اخبار مرتبط:

خانواده گلکسی نوت 10 معرفی شدند؛ سه عضو قدرتمند و بدون حاشیه + ویدیو

 

تست مقاومت گلکسی نوت 10 پلاس 5G؛ شکنجه یک پرچمدار + ویدیو

 

منبع خبر: androidauthority


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر