آذری جهرمی : گوشی‌های ایرانی با قابلیت نصب سیستم عامل بومی و قیمت 1.5 میلیون در راه هستند

آذری جهرمی : گوشی‌های ایرانی با قابلیت نصب سیستم عامل بومی و قیمت 1.5 میلیون در راه هستند

آذری جهرمی : گوشی‌های ایرانی با قابلیت نصب سیستم عامل بومی و قیمت 1.5 میلیون در راه هستند.

این روزها گوشی هوشمند به یکی از ضروریات مهم در زندگی همه ما تبدیل شده است اما شرایط اقتصادی و واردات گوشی در ایران به صورتی است که خرید گوشی به یکی از مشکلات برای عده زیادی تبدیل شده است، به طوری که با خراب شدن گوشی، عملاً عده‌ای قدرت خرید یک گوشی جدید را ندارند.

در این بین محمد جواد آذری جهرمی هم به همین موضوع کاهش قدرت خرید گوشی هوشمند توسط مردم اشاره کرده است و حتی قول عرضه یک گوشی بومی با قیمت 1.5 میلیون تومان را هم داده است. وی در این باره چنین توضیح داده است:

به دلیل مشکلات ارزی و شرایط تحریم زنجیره تأمین تلفن همراه در کشور دچار اختلال شده به همین علت قیمت تلفن همراه افزایش پیدا کرده است. شاید شما در بین همکاران خود دیده‌اید فردی با اینکه صفحه نمایش گوشی‌اش آسیب دیده اما با سختی با آن گوشی کار می‌کند چون قیمت همان گوشی چند برابر شده و اگر گوشی فردی به سرقت برود شاید توان خرید دوباره همان مدل گوشی را نداشته باشد.

یکی از شاخص‌های توسعه فناوری که ما بررسی می‌کنیم مثلاً تعداد خانواده‌های که کامپیوتر دارند یا تعداد افرادی که از تلفن همراه استفاده می‌کنند و ما مشاهده کردیم شاخص تلفن‌ همراه دچار افت شده و نمی‌توانیم در برابر آن بی‌تفاوت باشیم؛ به همین دلیل، با بررسی‌های فراوان متوجه شدیم در کشور ظرفیت داخلی برای تولید تلفن‌همراه وجود دارد. پس بنا را بر حمایت از این شرکت‌ها گذاشتیم تا گوشی مناسب و ارزان‌قیمت با قیمت حدودی 1.5 میلیون تومان در اختیار مردم بگذاریم.

آذری جهرمی پیش‌تر هم از این طرح حمایت کرده بود، وی در اینستاگرام خود پستی را منتشر کرده بود که در تصویر آن گوشی ایرانی آریا را در دست داشت و در کپشن هم توضیح داده بود که "چند روزی است که گوشی سامسونگ رو گذاشتم کنار و از گوشی ایرانی آریا استفاده می‌کنم. انصافاً گوشیه خوبیه ولی جای کار خیلی داره. می‌خواهم یک گوشی باکیفیت و زیبا در کشور تولید بشه که ارزان باشد تا همه مردم بتوانند بخرند و استفاده کنند." حمایت وزیر ارتباطات از تلفن‌های همراه داخلی به اینجا ختم نشد بلکه یک ایده هم برای آن اجرا شد که به صورت زیر بود:

اولین حمایت ما این بود که تعدادی از این تلفن‌ها را گرفتیم که گوشی خودم نیز از همین گوشی است و حدود 100 گوشی نیز با فراخوانی در اینستاگرام برای علاقه‌مندان ارسال کردیم. در مقابل قیمت تلفن‌همراه، تنها از کاربران خواستیم یک صفحه از تجربیات خود از استفاده تلفن‌همراه را برایمان ارسال کنند. از این 100 صفحه که کاربران ارسال کردند، 100 اشکال جدی در طراحی این تلفن‌همراه وجود داشت که برای تولیدکننده فرستادیم و گفتیم اگر این 100 ایراد برطرف شود، برای ورود به بازار از آن‌ها حمایت ویژه می‌کنیم. حمایت ویژه هم به این صورت است که باندلش می‌کنیم با اپراتورها و منابع مالی را نیز پست‌بانک تأمین می‌کند و اپراتورها این تلفن‌همراه را به مشترکان خود عرضه می‌کنند و قسط از قبض تلفن‌همراه کاربر کسر می‌شود. این روش کمک می‌کند به عده‌ای که تلفن‌همراه نیاز دارند، اما توان مالی برای خرید ندارند، بتوانند گوشی را به ‌صورت اقساطی تهیه کنند. نکته‌ی دیگر آنکه این حمایت باعث می‌شود بازار تلفن‌همراه داخلی نیز رونق پیدا کند.

 

به نظر می‌رسد که این روشِ باندل مورد توجه عده زیادی قرار بگیرد و روش خوبی برای حمایت از گوشی‌های هوشمند بومی باشد. جالب اینجاست که این گوشی‌ها از سیستم عامل بومی که پیش‌تر وزیر ارتباطات درباره آن توضیحاتی داده بود هم پشتیبانی خواهد. البته برای استفاده از این سیستم عامل کاربران اجباری ندارند و انتخاب با خودشان است.

 

اخبار مرتبط:

هر آنچه باید درباره سیستم عامل بومی اندروید بدانید؛ پاسخی از زبان وزیر ارتباطات

بهترین گوشی‌های 2019 موجود در بازار بین 1 تا 2.5 میلیون تومان


3 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

حسین

دوشنبه, 04 شهریور 1398

برو یه کم بیشتر پسته بخور
آخه گوشی ایرانی 1.5 میلیون
خب خارجیشم که همین قدره!!!!!!! من فکر کردم 500 تومن براخودمون میفته داخل بسازیم !
البته امیدی به رحم تولید کننده ایرانی نیست

پاسخ

حسام

شنبه, 09 شهریور 1398

یه پیش بینی میکنم اینجا باقی بمونه ایندگان و خودم بعدها بیاییم بخونیم ببینیم تصورات ما چقدر صحیح است!!
واما بعد این گوشی چه کیفیت و مشخصاتی خواهد داشت پیش بینی اینجانب اینست
تمام قطعات کم کیفیت خواهند بود با یک اندروید معیوب با مقداری هنگ و باگ مزمن که سال به سال بدتر میشوند قطعات الکترونیکی دسته چندم درجه سوم ارزان قیمت انتخاب میشوند مانند گوشی ارد که شبیه نوکیا میزند یعنی همه چیز درجه سه و ضعیف خواهد بود و از کشور دوست چین و فقط در ایران پیچ بدنه پلاستیکی بیرونی را سفت میکنند و بعد چند سال بدنه پلاستیکی ارام ارام تولید داخل میشود و بدنه گوشی را تغییراتی میدهند با همان سخت افزار قدیمی مداوم اسم های جدیدی به ان میدهند و اندرویدش هم هر سه چهار سال یکبار اپدیت میشود انهم فقط در حد پوسته اندروید و خیلی نرم افزاری عقب میافتدو دوربین و کیفیت مالمه و دوام گوشی همه در حد پراید وطنی خودمان خواهد بود نسبت به سایر رقبا و تعرفه گوشی را بالا میبرند و همین گوشی میشود منبع رانت و اختلاس عده ای باند خصولتی زرنگ که بنام اشتغال و تولید ملی ارز کشور را به جیب دلالان وطنی و برادران چینی سرازیر میکنند و مردم را مجبور به استفاده از زباله وطنی اینست عاقبت حمایت از تولیدات ملی یادم رفت بگم قیمت این گوشی نسبت به همتای خارجی همین گوشی تا سه برابر قیمت گرانتر خواهد بود نصب برنامه های جاسوس افزار امنیتی هم در این اندروید وطنی نباید از نظر دور داشت احتمالا برو بچ شریف زحمتش را میکشند در بخش نرم افزار بکمک برادران چینی وفادارمان ایرانی ها هم چون قدرت خرید پایینی دارند و فقیر تر شده اند به شدت از این زباله افزار وطنی بشدت استقبال خوبی خواهند کرد فقط غر میزنند گران است ولی برای دریافت گوشی ثبت نام کرده و در صف نوبت میایستند!! عجیب ولی واقعیست مطالب من صبر کنید تا ببینیم من ایشالا اشتباه بکنم ولی حدس من اینست درست از اب درمیاید این پیشگویی

پاسخ

امید

پنج‌شنبه, 12 دی 1398

باشه جناب امنیتی سابق گوشی تولید کنن با جاسوس افزار امبد غیر قابل حذف ماهم عرعر! بماند که منظورش تولید در چین و فوقش بسته بندی در ایرانه! و منم بجز ایسوس با هیچ برندی اعتماد ندارم - استثنا ایفون که برای من نیست

پاسخ

ثبت نظر