iOS 13.1.2 منتشر شد؛ سیستم عاملی پر از باگ و تلاش اپل برای رفع آن

iOS 13.1.2 منتشر شد؛ سیستم عاملی پر از باگ و تلاش اپل برای رفع آن

iOS 13.1.2 منتشر شد؛ سیستم عاملی پر از باگ و تلاش اپل برای رفع آنها.

جدیدترین نسخه سیستم عامل اپل، iOS 13، در حالی منتشر شد که پر از باگ‌های مختلف بود. همین موضوع باعث شد تا اپل برای رفع باگ‌ها و ایرادات و همچنین برای اضافه کردن چندین قابلیت جدید، نسخه‌های دیگری از iOS 13 را معرفی کند. اولین نسخه جدید از این سیستم عامل، iOS 13.1 بود. به فاصله کوتاهی به دنبال آن، نسخه دیگری از این سیستم عامل با نام iOS 13.1.1 در دسترس کاربران قرار گرفت. اما به نظر می‌رسد که هنوز هم باگ‌های زیادی برای رفع شدن در نسخه جدید سیستم عامل موبایلی اپل وجود دارد. از این رو ساعتی پیش شاهد عرضه نسخه دیگری از این سیستم عامل، یعنی iOS 13.1.2 بودیم. به این ترتیب تنها در مدت 2 هفته، 4 آپدیت بزرگ و کوچک برای سیستم عامل موبایلی اپل ارائه شده است. با فیسیت همراه باشید تا هر آنچه درباره iOS 13.1.2 میدانیم را با شما به اشتراک بگذاریم.

 

باگ‌های مرتفع شده در iOS 13.1.2

اپل در آخرین آپدیتی که برای iOS منتشر کرده است، یعنی iOS 13.1.2، تعدادی باگ کوچک را رفع کرده است. یکی از باگ‌هایی که در iOS 13 و زیر نسخه‌های بعدی آن وجود داشت، نوار پیشرفت پشتیبان گیری از iCloud بود. در واقع حتی بعد از تمام شدن کار پشتیبان گیری، این نوار به پیشرفت خود ادامه می‌داد و ممکن بود از کادر هم بیرون بزند.

باگ دیگر در iOS 13 به دوربین مربوط بود. اپل شدیداً روی دوربین گوشی‌های جدیدش مانور داده و البته گوشی‌های قبلی آیفون هم همواره جز بهترین دوربین‌های گوشی به حساب می‌آمدند. حالا اما به نظر می‌رسید که ممکن است دوربین این گوشی‌ها کار نکرده و یا اینکه کرش کند. اپل در آپدیت جزئی که به تازگی منتشر کرده است، این باگ را رفع کرده است.

در iOS 13 چراغ قوه آیفون‌ها هم با مشکل رو به رو بود که خوشبختانه با آپدیت جدید، این مشکل هم برطرف شده است.

اما حالا به عجیب‌ترین باگ در iOS 13 می‌رسیم که در این آپدیت اخیر رفع شده است، پاک شدن داده‌های کالیبره صفحه نمایش آیفون. حالا اما با ارائه iOS 13.1.2 صفحه نمایش Super Retina XDR آیفون‌های 1، کالیبره خواهند بود.

باگ دیگر به اپلیکیشن Shortcuts برمی‌گشت. ممکن بود این اپلیکیشن با استفاده از دستور صوتی Home Pod به درستی کار نکند، حال اما با آپدیت جدید iOS 13، این مشکل حل شده است.

آخرین باگ رفع شده هم مربوط به بلوتوث گوشی‌های آیفون بود. ممکن بود بلوتوث آیفون به درستی به سایر دستگاه‌ها وصل نشود اما خوشبختانه در این آپدیت اخیر، این مشکل هم برطرف شده است. در تصویر زیر لیست باگ‌هایی که با آمدن iOS 13.1.2 رفع شده‌اند را می‌بینیم:

لیست باگهای رفع شده در iOS 13.1.2

لیست باگهای رفع شده در iOS 13.1.2

 

آخرین آپدیت iOS 13 را دریافت کنید

اگرچه اپل بعد از ارائه iOS 13 همواره همه تلاشش را برای رفع باگ‌ها در سریع‌ترین زمان ممکن انجام داد، اما بهتر بود که این تست‌ها را پیشتر و نه روی کاربران عادی خودش انجام دهد. به هر ترتیب اگر جز کاربران آیفون هستید، توصیه می‌کنیم که هر چه سریع‌تر نسبت به دریافت جدیدترین آپدیت iOS 13 اقدام کنید تا از مشکلات احتمالی جلوگیری شود.

برای پیدا کردن آخرین آپدیت iOS و iPadOS کافی است به مسیر Settings -> General -> Software Update بروید.

 

اخبار مرتبط:

اپل آپدیت iOS 13.1.1 را منتشر کرد

iOS 13.1 و iPadOS 13.1 و tvOS 13 منتشر شد

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام همراهی کنید. 

منبع خبر: theverge


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر