هزینه سرسام‌آور رجیستری گوشی مسافری یک باگ بود؛ اما راه‌حل چیست؟

هزینه سرسام‌آور رجیستری گوشی مسافری یک باگ بود؛ اما راه‌حل چیست؟

هزینه سرسام‌آور رجیستری گوشی مسافری یک باگ بود؛ اما راه‌حل چیست؟

چند روز پیش بود که شرایط و قوانین سامانه رجیستری در خصوص گوشی‌های مسافری تغییر کرد. در واقع ضمن حذف معافیت 80 دلاری، گمرکی به 26 درصد افزایش یافت، آن هم با دلار 11 هزار تومانی. مسئله مهم اینجا بود که با این تغییر در قوانین، در ساعات اولیه، هزینه اولیه رجیستری گوشی‌ها به شدت بالا رفته بود اما این ماجرا یک اختلال بود که مبلغ رجیستری را به قیمتی به مراتب بالاتر از هزینه اصلی تغییر داده بود.

اگرچه این اختلال تنها در ساعات اولیه روز چهارشنبه رخ داد، اما تعداد زیادی از افرادی که گوشی مسافری داشتند، با ترس از اینکه شاید هزینه رجیستری مجددا افزایش یابد، در همان ساعات ابتدایی روز چهارشنبه و با هزینه‌ای گزاف، گوشی خود را رجیستر کرده بودند.

بعد از ظهر همان روز، زمانی که هزینه رجیستری کاهش یافت، فروشندگان و افرادی که هزینه بالایی را پرداخته بودند، تنها راهی به نظرشان می‌رسید، برقراری تماس با سامانه همتا بود. اما جالب اینجاست که به گفته فروشندگان موبایل، آن‌ها تنها با یک تلفن گویا طرف هستند که گاهی اوقات این افزایش قیمت را یک باگ معرفی می‌کند و گاهی یک قانون.

 

همتا توپ را به زمین گمرک انداخت

جالب‌تر از همه پاسخی است که یکی از کارشناسان سامانه همتا در مصاحبه‌ای که با دیجیاتو داشته است درباره این مسئله مطرح کرده است:

اگر هم این اتفاق افتاده و پرداختی یک شخص بیشتر از رقم معین بوده، باید از طریق امور فنی گمرک موضوع را پیگیری کند. این موضوع احتمالا ناشی از خطای پیمانکار گمرک در محاسبه قوانین جدید و رقم‌های جدید بوده و پاسخگوی آن نیز باید خود گمرک باشد.

با این اوصاف به نظر می‌رسد که سامانه همتا برای رفع این مشکل راه حلی نداشته باشد و کاربران زیادی با خود گمرک طرف باشند.

آیا شما هم با این مشکل مواجه شده‌اید؟ برای رفع این مشکل چه اقداماتی انجام داده‌اید؟ نظرات و تجریبات خود را با ما و سایر کاربران فیسیت به اشتراک بگذارید.

 

اخبار مرتبط:

معافیت 80 دلاری واردات گوشی مسافری لغو شد؛ عوارض را با دلار 11 هزارتومانی بپردازید

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام همراهی کنید. 


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر