گوگل به وب سایت‌های کند نشان شرمساری می‌دهد

گوگل به وب سایت‌های کند نشان شرمساری می‌دهد

گوگل به وب سایت‌های کند نشان شرمساری می‌دهد.

گوگل مدتی است که سیستم هوش مصنوعی خود را شدیدا فعال کرده است و با توجه به همین سیستم هوش مصنوعی، وب سایت‌ها را بررسی کرده و رتبه بندی می‌کند. بنابراین مدت‌هاست که شاهد آپدیت‌های گوگل هستیم.

حالا گوگل در آپدیت جدیدش در نظر دارد یک ویژگی جالب را ارائه کند. در واقع گوگل قصد دارد وب سایت‌هایی که سرعت پایینی دارند را با عنوانbadge of shame به معنای نشان شرمندگی مشخص کند. جالب اینجاست که گوگل برای این نوع وب سایت‌ها از علامتی استفاده خواهد کرد که عملا شبیه به اینترنت اکسپلورر است.

کروم هم در وبلاگ خود، طی پستی اعلام کرده است که این مرورگر در آینده، وب سایت‎‌ها را بر اساس کند یا سریع بودنشان هنگام بارگذاری، علامت گذاری می‌کند. البته تیم کروم اعلام کرده است که وب سایت‌ها را می‌توان به شیوه‌های مختلفی سنجید و این تیم در حال حاضر در حال آزمایش گزینه‌های مختلف است تا بهترین روش را برای کاربران انتخاب کند.

این تیم در ادامه می گوید شناسایی سایت ها ممکن است به شکل های متفاوتی انجام گرفته و آنها در حال آزمایش گزینه های مختلفی هستند تا بهترین روش را برای کاربران انتخاب کنند. در تصویر زیر یکی از وب سایت‌های کندی را می‌بینید که گوگل کروم آن را با علامت e مشخص کرده است.

گوگل برای اینکه وب سایت‌های کند (وب سایت‌هایی که معمولا دیر لود می‌شوند) را تشخیص دهد، به تاریخچه بارگذاری آن‌ها و تاخیرهای آن‌ها توجه می‌کند. همانطور که در تصویر می‌بینید، زمان بارگذاری یک وب سایت، یک نوار پرشونده نمایش داده می‌شود که اگر وب سایت سریع باشد، به رنگ سبز و اگر کند باشد به رنگ قرمز در خواهد آمد.

تیم کروم برای بهبود تجربه کاربری در حال آزمایش این نوع برچسب گذاری است و شدیدا در حال بررسی است تا یک استاندارد تجربه کاربری مناسب و خوب را تشخیص دهد.

گوگل در رویداد توسعه دهندگان کروم که در شهر سان فرانسیسکو برگزار شد، این ایده خود را معرفی کرد اما در آن زمان تاریخ دقیقی برای اجرای این قانون را اعلام نکرد و حتی تاکید کرد که این ایده، احتمالی است. حالا این قانون در حال آزمایش است و به نظر می‌رسد که تیم کوک منتظر بازخورد است.

 

اخبار مرتبط:

اگر فکر می‌کنید گوگل صفحات شما را ایندکس می‌کند سخت در اشتباهید

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام همراهی کنید. 

منبع خبر: theverge


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر