مراکز رشد دانش آموزی ایجاد می شوند

مراکز رشد دانش آموزی ایجاد می شوند

وی به کار مشترک معاونت علمی در خصوص راه اندازی یک مرکز نوآوری مشترک با همکاری وزارت آموزش و پرورش اشاره کرد و افزود: این کار نیازمند همکاری همه دستگاه‌های دخیل در این حوزه است و اگر بتوانیم کار را از زیربنا آغاز کنیم،‌قطعا نتیجه بهتری در توسعه اقتصاد دانش بنیان و حصول ثروت از نوآوری کسب خواهیم کرد.

وی به کار مشترک معاونت علمی در خصوص راه اندازی یک مرکز نوآوری مشترک با همکاری وزارت آموزش و پرورش اشاره کرد و افزود: این کار نیازمند همکاری همه دستگاه‌های دخیل در این حوزه است و اگر بتوانیم کار را از زیربنا آغاز کنیم،‌قطعا نتیجه بهتری در توسعه اقتصاد دانش بنیان و حصول ثروت از نوآوری کسب خواهیم کرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع معاونت علمی و فناوری، به آمادگی کامل این معاونت و ستادهای توسعه فناوری آن برای همکاری و اقدامات مشترک در حوزه فناوری های راهبردی با آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: ستادهای چهارده گانه توسعه فناوری معاونت علمی و فناوری به طور کامل آمادگی دارند تا تجربیات موفق حوزه های علمی و فناوری را در قالب طرح‌های همکاری مشترک دنبال کنند.

دلیری با اشاره به راه‌اندازی رویدادهای کارآفرینی دانش‌آموزی (استارت‌آپ‌) به عنوان یکی دیگر از زمینه‌های مناسب رشد و بروز خلاقیت‌های نوآورانه دانش‌آموزان، گفت: آغاز ایده‌پردازی و نوآوری، چرخه‌ای است که حول محور دانش ‌اموزان به حرکت در می‌آید.

وی ادامه داد: آغاز ایده پردازی با کمک رویدادهای کارآفرینی بروز می‌یابد و ممکن است دانش‌آموزان از ابتدا ایده خلاقانه نداشته باشند. اما این رویدادها به آنان کمک می‌کند تا به سوی اندیشیدن و آشنایی با ضرورت و اهمیت نوآوری و در نهایت خلق ایده نوآورانه ترغیب شوند.

دلیری افزود: رویدادهای کارآفرینی که در این دو سال به طور جدی مورد حمایت معاونت علمی و فناوری قرار گرفته اند، می‌تواند زمینه ساز حصول اطمینان از حضور دانش آموزان در عرصه نوآوری و خلاقیت باشد و با دریافت خروجی مناسب از ایده های آنان، زمینه رشد و توسعه اقتصاد از طریق ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان مبتنی بر همین ایده‌ها پس از دوران تحصیلی فراهم شود.

ضرورت همکاری و هم فکری مشترک همه نهادها برای بروز نوآوری دانش‌آموزان

در ادامه علی زرافشان معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به نقش سازنده معاونت علمی و فناوری در حمایت از رشد خلاقیت و نوآوری دانش آموزان به ضرورت حضور ایده‌های نوآورانه در عرصه تجاری اشاره کرد و گفت: خوشبختانه ظرفیت بروز خلاقیت‌های دانش اموزی در عرصه تجاری فراهم شده است و حمایت‌هایی که معاونت علمی و فناوری و آموزش و پرورش از این حوزه انجام می‌دهند ، در آینده‌ای نزدیک شاهد ورود تولیدات فناورانه دانش‌آموزان کشورمان به عرصه تجاری خواهیم بود.

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان این‌که در حال حاضر کار پژوهش‌سراهای دانش آموزی به مرحله‌ای رسیده که بتوانند به عرصه تولید برسند، به توسعه مراکز رشد دانش آموزی و همچنین راه اندازی یک موزه علم و فناوری اشاره کرد و گفت: اگر بخواهیم در حرکت دانش‌آموزان به سوی خلاقیت و نوآوری موفق باشیم، باید همه دستگاه‌ها از جمله معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در حمایت و فرهنگسازی سهیم باشند، خوشبختانه ظرفیت نقش آفرینی و همکاری محیا شده است.

به گزارش مهر، بر اساس این تفاهم‌نامه ایجاد مراکز رشد دانش‌آموزی ذیل پژوهش سراهای دانش‌‌آموزی، سوق دادن و هدایت ایده های دانش ‌آموزی به عمل و تجاری‌سازی پروژه‌های تحقیقاتی آنان،‌ استفاده بهینه از پتانسیل و ظرفیت‌های علمی، پژوهشی طرفین و گسترش همفکری و همکاری های آموزشی و پژوهشی مشترک از اهدافی است که این تفاهم‌نامه در قالب تعریف برنامه‌ها و اقداماتی دنبال می‌کند.

توسعه و ترویج فرهنگ اقتصاد دانش بنیان در میان دانش‌آموزان و ترغیب آنان به نوآوری و ایده‌پردازی، از دیگر محورهای اساسی این تفاهم‌نامه عنوان شده است.

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر