به توسعه دانشنامه جاوااسکریپت کمک کنید

به توسعه دانشنامه جاوااسکریپت کمک کنید

داگلاس کراک فورد، به تنهایی بر روی وظیفه سنگین مستندات جاوا اسکریپت در حال کارکردن بود ولی هم اکنون اجازه داده است تا این پروژه نیمه کاره در دسترس عموم قرار گیرد تا دیگران هم بتوانند در نوشتن مستندات مشارکت کنند.


داگلاس کراک فورد به دلیل همکاری در توسعه جاوااسکریپت/EcmaScript (ES) شناخته شده است. دستاوردهای خاص این فرد، فرمت استاندارد JSON، توسعه JSLint و کتاب جاوااسکریپت: بخش های خوب، می باشد.
کراک فورد در مقدمه توضیح داده است: "من تمایل داشتم که دانشنامه جاوااسکریپت، تا زمانی که ES5 منتشر می شود، به پایان برسد. نه فقط اینکه این زمان را از دست دادم بلکه حتی تا چهارسال بعد هم که ES6 عرضه شد، نتوانستم این دانشنامه را به اتمام برسانم. بنابراین برای مشخص شده است که تمام کردن این دانشنامه کار من نیست و به کمک احتیاج دارم. من یک دانشنامه ابرمتن(hypertext)  طراحی کرده ام که فرمت آن خاص زبان های برنامه نویسی است."
کراک فورد تصمیم گرفته است تا کار خود را به اشتراک بگذارد و از دیگران درخواست کمک کند. وی این دانشنامه را بر روی مخزنی در گیت هاب قرار داده است. قالب ابرمتن یا هایپرتکست به عنوان یک منبع آنلاین بسیار موثر و کارآمد است. حال اگر فردی قصد کمک به توسعه دانشنامه جاوااسکریپت، به عنوان زبانی پرکاربرد و محبوب را دارد، می تواند با رجوع به مخزن گیت هاب، در پیشبرد آن کمک کند.

وجیهه نیکخواه

وجیهه نیکخواه

وجیهه ، کارشناسی ارشد کامپیوتر، گرایش نرم افزار و علاقمند به دنیای نرم افزارهای آزاد است. تمایل به یادگیری زبان های مختلف و نیز زبان های برنامه نویسی، او را به سمت نوشتن و ترجمه مباحث علمی و تکنولوژی کشانده. پیش از ورود به فیسیت به تدریس در حوزه های مختلف کامپیوتر مشغول بوده است. ترجمه،خوشنویسی و بدمینتون از جمله تفریحات مورد علاقه اوست.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر