عرضه رسمی اولین گوشی هوشمند اندرویدی پپسی

عرضه رسمی اولین گوشی هوشمند اندرویدی پپسی


چند هفته پیش، شایعاتی در وب پخش شد که ادعا می کرد پپسی قصد دارد تا اولین گوشی هوشمند اندرویدی خود را به زودی عرضه کند. بسیاری این شایعه را جدی نگرفتند ولی این ادعاها دقیقا درست بود. پپسی از اولین گوشی هوشمند خود در چین با نام پپسی فون P1 رونمایی کرد.


آنطور که شایعه شده بود، این گوشی هوشمند واقعا توسط پپسی تولید نشده بلکه توسط شرکت تجهیزات ارتباطی Shenzhen Scooby تولید شده است. این گوشی یک بدنه آلومینیومی با صفحه نمایش 5.5 اینچی و وضوح فول اچ دی 1080 در 1920 و نیز شیشه خمیده 2.5D دارد. این فبلت با یک مجموعه تراشه هشت هسته ای مدیاتک MT6592  تولید می شود و نیز مجهز به اسکنر اثر انگشت است که مانند دیگر رقبا، در پشت گوشی قرار گرفته است. در کنار پردازنده هشت هسته ای، رم 2 گیگابایتی و حافظه قابل توسعه 16 گیگابایتی نیز قرار گرفته است.
این گوشی یک دوربین اصلی 13 مگاپیکسلی و یک دوربین سلفی پنج مگاپیکسلی دارد که به فبلت های اندرویدی موجود در بازار شبیه است. دوربین اصلی این گوشی روزنه f/2.0 و نیز یک فلش LED دارد. پپسی P1 از تمام استانداردهای ارتباطی معمول مانند Wi-Fi 802.11 b/g/n، بلوتوث 4.0، GPS و شبکه های 4G و 3G پشتیبانی می کند. این دستگاه دو سیم کارته است ولی اسلات دوم را زمانی می توان استفاده کرد که از کارت microSD استفاده نمی شود، زیرا اسلات سیم کارت و کارت microSD مشترک است. این دستگاه 152.2 در 76.2 در 7.7 میلی متری است و 158 گرم وزن و یک باتری 3000 میلی آمپری دارد. سیستم عامل این گوشی نیز dido 6.1 می باشد که مبتنی بر اندروید 5.1 لولی پاپ است.
این گوشی در دو نوع مختلف موجود است. یکی نوع استاندارد و دیگری نسخه چینی با پشتیبانی از FDD-LTE می باشد که P1s نامیده می شود. P1 در رنگ های آبی، طلایی و نقره ای به بازار می آید.

وجیهه نیکخواه

وجیهه نیکخواه

وجیهه ، کارشناسی ارشد کامپیوتر، گرایش نرم افزار و علاقمند به دنیای نرم افزارهای آزاد است. تمایل به یادگیری زبان های مختلف و نیز زبان های برنامه نویسی، او را به سمت نوشتن و ترجمه مباحث علمی و تکنولوژی کشانده. پیش از ورود به فیسیت به تدریس در حوزه های مختلف کامپیوتر مشغول بوده است. ترجمه،خوشنویسی و بدمینتون از جمله تفریحات مورد علاقه اوست.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر