ناسا درصدد است تا به کمک اسپیس ایکس، فضانوردان را به ایستگاه فضایی بین‌المللی بفرستد.

ناسا درصدد است تا به کمک اسپیس ایکس، فضانوردان را به ایستگاه فضایی بین‌المللی بفرستد.


ناسا درصدد است تا به کمک اسپیس ایکس، فضانوردان را به ایستگاه فضایی بین‌المللی بفرستد. این برنامه از ابتدای سال 2017 آغاز خواهد شد.ناسا ،سازمان ملی هوانوردی و فضایی، در صدد است تا به کمک اسپیس ایکس، شرکت فناوری‌های اکتشاف فضایی، نام یک شرکت تولیدکننده محصولات صنایع هوافضایی تجاری در آمریکا، فضانوردان را به ایستگاه فضایی بین‌المللی بفرستد. این برنامه از ابتدای سال 2017 آغاز خواهد شد.ناسا اعلام کرده است که در این برنامه فضانوردان از روسیه به ایستگاه فضایی بین‌المللی اعزام خواهند شد.


ایستگاه فضایی بین‌المللی یک ایستگاه فضایی است که با مشارکت بیش از پانزده کشور ساخته می‌شود. این ایستگاه فضایی در مدار نزدیک زمین در حرکت است. سرعت آن در مدار برابر ۲۷٬۷۰۰ کیلومتر بر ساعت است، که به این ترتیب روزی ۱۵ بار به دور سیاره زمین گردش می‌کند. بیشتر بخش‌های اصلی این ایستگاه فضایی ساخته شده اما تا سال‌های پایانی دهه کنونی چند بخش جدید به آن افزوده خواهد شد. پس از تکمیل، ایستگاه فضایی بین‌المللی ۴۵۰ تُن وزن خواهد داشت، و ۱۲۰۰ متر مکعب فضای کار، پژوهش و زندگی برای فضانوردان فراهم خواهد آورد.  ایستگاه فضایی بین‌المللی سومین شی نورانی در آسمان است که با چشم غیرمسلح دیده می‌شود.
این دومین برنامه‌ی تبلیغاتی ناسا است. اولین برنامه در ارتباط با بوئینگ، شرکت هوافضا و صنایع دفاعی آمریکایی و چندملیتی، بود. ناسا اعلام کرده است که به دنبال کار با اسپیس ایکس است. اسپیس ایکس یکی از سه شرکتی است که در آینده نزدیک برای ناسا سفینه‌های سفارشی خواهند ساخت تا جایگزین موشکهای روسی شوند. باید گفت که هزینه بالای سرویس‌های فضایی دیگران به دلیل بوروکراسی‌های غیرضروری آنان است. یکی از ۱۰ اهداف تاسیس اسپیس ایکس کاهش هزینه و دسترسی قابل اطمینان به فضا اعلام شده است.
این گونه اقدامات تبلیغاتی باعث می‌شود که هزینه‌ی فرستادن فضانوردان به ایستگاه فضایی بین‌المللی را کاهش دهد.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر