سامسونگ هدفش را از ساخت Galaxy View بیان کرد .

سامسونگ هدفش را از ساخت Galaxy View بیان کرد .

مطمئنا سامسونگ از این تصورات غلط آگاه است زیرا امروز در سایت خبری خود ، سامسونگ نیوز روم " Samsung Newsroom " ، خبری را با موضوع " راهنمای استفاده از سامسونگ گلکسی ویو از طرف برنامه ریزان محصول و طراحان UX " منتشر کرد . خلاصه این خبر این بود : مدیر تیم استراتژی محصول در Mobile ; IT Communications Business می گوید : " گلکسی ویو در نشان دادن مفاهیم برتری دارد و نرم افزارهای آن به نحوی ساخته شده اند که دستگاه را قادر می سازد تا در سبک های مختلف زندگی مورد استفاده قرار گیرد

مطمئنا سامسونگ از این تصورات غلط آگاه است زیرا امروز در سایت خبری خود ، سامسونگ نیوز روم " Samsung Newsroom " ، خبری را با موضوع " راهنمای استفاده از سامسونگ گلکسی ویو از طرف برنامه ریزان محصول و طراحان UX  " منتشر کرد . خلاصه این خبر این بود : مدیر تیم استراتژی محصول در Mobile ; IT Communications Business می گوید : " گلکسی ویو در نشان دادن مفاهیم برتری دارد و نرم افزارهای آن به نحوی ساخته شده اند که دستگاه را قادر می سازد تا در سبک های مختلف زندگی مورد استفاده قرار گیرد . ممکن است یک آشپز بخواهد از آن برای نگه داری دستورهای پخت خود و یا نگاه کردن یک برنامه در آشپزخانه استفاده کند . کودکان از این دستگاه برای بازی کردن استفاده می کنند .طرفداران ورزش این تبلت را از اتاقی به اتاق دیگر و یا  به خارج از خانه می برند و دیگر سکانس های ورزشی جالب را از دست نمی دهند . " سامسونگ در بیانی کلی تر گفته است : " طراحان گلکسی ویو این تبلت را یک وسیله جذاب و سودمند برای هر عضو خانه و در هر جای جهان تصور کرده است . " سامسونگ در بیان هدف ساخت این دستگاه می گوید : " گلکسی ویو می تواند یک ابزار آموزشی بزرگ برای مدارس و دیگر موسسه ها باشد . این دستگاه می تواند یک همراه خوب در کمپینگ ها و یا سفرهای جاده باشد زیرا باتری قدرتمند آن می تواند به مدت 8 ساعت فیلم پخش کند . علاوه بر این می توان از این تبلت برای پخش موسیقی در مهمانی ها استفاده کرد زیرا گلکسی ویو اسپیکرهای قدرتمندی دارد . "

علت این همه سر و صدا چیست ؟

احتمالا بنیادی ترین سوال این است : " چرا سامسونگ احساس کرده است که مجبور است یک پست طولانی در سایت خود برای توصیف ماهیت گلکسی ویو و نحوه استفاده از آن بگذارد ؟ " جواب این است : چون عده کمی می توانند برای تبلتی با این اندازه یک کاربرد فوری پیدا کنند . همه این بحث ها به اندازه گلکسی ویو بر می گردد . گلکسی نوت پرو 12.2 (Galaxy NotePRO 12.2) یک تبلت بزرگ بود اما بهره وری و عناصر هنری زیادی نیز در این دستگاه وجود داشت . علاو بر این نوت پرو 12.2 تقریبا قابل حمل بود و کاربر می توانست آن را به هر مکانی ببرد . گلکسی ویو آنقدر بزرگ است که سامسونگ در درجه اول لازم دانسته که در پشت آن یک دستگیره تعبیه کند . صفحه نمایش خانگی این تبلت (home screen) یک مرکز رسانه ای است . این صفحه نمایش از این امر حکایت می کند که گلکسی ویو برای پخش فایل های رسانه ای ساخته شده است . سامسونگ این امر را این چنین توضیح داده است : " با ارتقاء فناوری دستگاه های قابل حمل ، مرز بین نگاه کردن راحت یک فیلم در خانه و یا در حرکت کم رنگ شده است . با وجود رزولوشن های تصویری که همانند و یا حتی بهتر از رزولوشن تصویر تلوزیون های با کیفیت هستند و همچنین وجود نرم افزارهایی که می توانند فایل های تصویری زیادی را پخش کنند ، کاربران به راحتی قادر خواهند بود که فیلم ها را در دستگاه های قابل حمل تماشا کنند ، اگرچه که تلوزیون ها باز هم مزایای مخصوص به خود را دارند . ما می خواستیم یک دستگاه مجهز به یک نمایشگر فریبا و بزرگ بسازیم ، دستگاهی که همه امکانات و قابلیت های اتصال یک وسیله قابل حمل را داشته باشد . تلوزیون ها ثابت و تبلت های رایانه ای قابل حمل هستند . گلکسی ویو مرز بین این دو دستگاه می باشد . " اما مشکل این است که بعضی از مردم هم تلوزیون ثابت دارند و هم تبلت های رایانه ای . فرض کنید که شخصی هر دو دستگاه را دارد ، چه دلیلی می تواند او را قانع کند که یک گلکسی ویو بخرد ؟ اگر این شخص در اتاق نشیمن خانه باشد می تواند از تلوزیون استفاده کند اگر هم روی تخت خواب در حال استراحت باشد می تواند از یک تبلت و یا گوشی بزرگ استفاده کند . این شخص همچنین به راحتی می تواند تبلت خود را به خارج از خانه نیز ببرد . دوباره سوال این است : " چرا یک شخص که هم تبلت و هم تلوزیون دارد باید بخواهد که یک تبلت به بزرگی یک تلوزیون داشته باشد ؟ "

ایسوس یک ایده خوب دارد !

در حقیقت می توان گفت ، ممکن است هدف سامسونگ ساخت یک دستگاه بوده باشد که با ایسوس پد فون ( ASUS PadFone ) تفاوت دارد . محصول ایسوس یک دستگاه گران قیمت است اما یک گوشی استاندارد دارد که در یک قاب قرار می گیرد . این عمل اندازه دستگاه را بزرگ تر نشان می دهد و تجربه استفاده از یک تبلت را در اختیار کاربر می گذارد ، اگرچه که همه کارها را یک گوشی همراه انجام می دهد . گلکسی ویو تنها یک دستگاه است . سامسونگ اعلام کرده است که می توان از یک گوشی همراه در کنار این تبلت ، به عنوان کنترلر بازی استفاده کرد اما با این وجود هر دو دستگاه باز هم دو محصول جدا و متفاوت هستند . همه چیز فرق داشت اگر که گلکسی ویو تنها به عنوان یک مانیتور برای گوشی های گلکسی ساممسونگ ساخته می شد . در ساخت گلکسی ویو حداقل مشکل مشخصات فنی بر طرف شده است زیرا این دستگاه از یک رم 2GB استفاده می کند حال آن که رم اکثر گوشی های رنج متوسط امروزی 3GB می باشد . اگر Gear VR از گوشی ها بهتر است چرا یک تبلت که یک نمایشگر بزرگ دارد نتواند چنین قابلیتی داشته باشد ؟ حداقل از این طریق می توان متصل بودن به شبکه را تجربه کرد و از گوشی همراه در موقعیت های گوناگونی بهره برد . این قابلیت در دیگر دستگاه ها وجود ندارد .

دوباره اپل ؟

همچنین برخی معتقدند که هدف سامسونگ از ساخت گلکسی ویو از میدان به در کردن اپل بوده است . بعد از سال ها شایعه با مشخص تر شدن این که iPad Pro در پاییز 2015 به بازار می آید ، سامسونگ این نیاز را درک کرد که باید دستگاهی جدید و بزرگ را به بازار بفرستد . تنها مشکل موجود برای گلکسی این است که اپل محصولش را به یک پلت فرم خلاق و حتی یک اپل پنسیل (Apple Pencil) مخصوص مجهز کرده است . با این وجود سامسونگ هنوز محصولاتی برای رقابت داشت که می توانست آن ها را به S-Pen مجهز کند . حداقل این حقیقت که گلکسی ویو نمی تواند داده های S-Pen را پشتیبانی کند بیانگر این است که هنرمندان نمی توانند از این دستگاه استفاده کنند . دوباره این مطلب بیان می شود که گلکسی ویو تنها یک دستگاه رسانه ای است و کاربرد دیگری ندارد . این درواقع همان چیزی است که سامسونگ می خواهد زیرا می گوید : " گلکسی ویو را در درجه اول یک دستگاه رسانه ای در نظر بگیرید که می تواند مطالب را به تصویر بکشد . "

آیا کاهش قیمت بیانگر همه چیز است ؟

گلکسی ویو تنها چند هفته است که در بازار عرضه شده است از این رو این مطلب که پس از هفته اول عرضه 100 دلار از قیمت آن کم شد ، بیانگر حقیقتی مهم است . اچ تی سی سال گذشته پس از سپری شدن مدت کوتاهی از عرضه نکسوس 9 ، قیمت آن را در فروش روزهای تعطیل 40 درصد کاهش داد . این اقدام مدت محدودی به طول انجامید و در همین مدت شرایط برای سازنده بسیار سخت شد . وقتی که یک شرکت محصولی جدید را به بازار می فرستد و قیمت آن را بعد از مدت کوتاهی 100 دلار کاهش می دهد ، مشتریان این گونه برداشت می کنند که یک مشکل جدی در ارتباط با این محصول وجود دارد . خبرهایی که در حاشیه این موضوع منتشر می شود نیز شک بیشتری ایجاد می کنند . گلکسی ویو می تواند محصولی باشد که به سامسونگ یادآوری می کند دیگر چنین محصولاتی نسازد .

یک شانس

نمی توان گفت که گلکسی ویو یک محصول بد است زیرا راه هایی برای استفاده از این دستگاه وجود دارد . از آنجایی که این تبلت به سیستم عامل اندروید مجهز است ، می تواند در برقراری ارتباط بین تلوزیون های هوشمند ایفای نقش کند . علاوه بر این کاربر می تواند با استفاده از آن ایمیل های خود را چک کند ، در وب ها به جستجو بپردازد و یا فایل هایی را از طریق بلوتوث دریافت کند .برخی از کاربران شاید به تبلت نیازی نداشته باشند اما بخواهند از دستگاهی استفاده کنند که عملکرد یک تلوزیون ثابت را دارد . این وسیله می تواند کاربرد مفیدی برای والدین و فرزندان نیز داشته باشد . دستگیره گلکسی ویو نیز بیانگر این است که کاربر می تواند آن را از اتاقی به اتاق دیگر ببرد .

حرف آخر

زمانی که سامسونگ تبلیغاتی را در مورد گلکسی ویو منتشر کرد ، عده کمی نسبت به کاربردهای این دستگاه مطلع بودند . خوب یا بد ،  گلکسی ویو الان در بازار است و هنوز برخی از کاربران از کاربردهای آن مطلع نیستند . این حقیقت که سامسونگ در وب سایت خود خبری را برای استفاده درست از این دستگاه منتشر کرد خود بیانگر همه چیز است . مشکل این است که تنها تعداد کمی از کاربران از چنین جزییاتی در مورد این دستگاه مطلع هستند .

 می توانید برای پیگیری راحت تر اخبار به کانال تلگرام ما ملحق شوید .

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی فارغ تحصیل رشته مکانیک خودرو و مترجمی زبان انگلیسی است و هم اکنون در دانشگاه شهید باهنر کرمان در مقطع کارشناسی ارشد در رشته آموزش زبان انگلیسی مشغول به تحصیل می باشد . مجتبی به جهان خودرو ، سرعت ، موبایل و تجهیزات ارتباطی علاقه زیادی دارد .


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر