چگونه به وسیله گوشی هوشمند اسناد را چاپ کنیم؟

چگونه به وسیله گوشی هوشمند اسناد را چاپ کنیم؟

گوشی های هوشمند و تبلت ها دیگر ابزاری تنها برای سرگرمی یا بازی به حساب نمی آیند. چرا که نه تنها می توانند تمرکز افراد را به بازی هایی که در خود دارندمعطوف کنند، بلکه قادر به ارائه امکانات دیگری هم هستند که موجب بهره وری هر چه بیشتر در کار خواهند شد.

به عنوان یکی از کاربردهای مفید این دستگاه ها می توان به فراهم آوردن امکاناتی نظیرچاپ عکس یا مطالب اشاره کرد، که از طریق گوشی های هوشمند و یا تبلت ها امکان پذیر هستند. اگر مایلید تا بدانید که چگونه این قابلیت ها بر روی گوشی شما فراهم می شوند خواندن این مقاله را به شما توصیه می کنیم، تا پی ببرید که چگونه از طریق آیفون، آیپد، یا گوشی های اندرویدی قادر به انجام این کار خواهید بود.

چاپ از طریق شبکه بی سیم (Wireless)
ساده ترین راه برای چاپ اسناد و مطالب موجود بر روی گوشی های اندرویدی یا آیفون و آیپد، متصل کردن آنها به شبکه کامپیوتر خانگی ست. کلیه گوشیها و تبلت هایی که نسخه اندروید آنها از 4 بالاتر باشند قابلیت انجام این کار را خواهند داشت. تنها کاری که ما باید انجام دهیم دانلود نسخه مناسب برنامه برای کار با چاپگر مربوطه است. بسیاری از شرکتهای تولید چاپگر برنامه های مخصوص این کار را بر روی سایت Google Play قرار می دهتد تا به شما امکان چاپ اسناد بصورت بی سیم را بدهند. برای کسب اطلاعات بیشتر و نیز برنامه مناسب برای انجام این کار میتوانید دفترچه راهنمای چاپگر را نیز مطالعه نمایید.
حتی اگر بر روی گوشی هوشمند اندرویدی یا تبلت نسخه ای قدیمی تر از 4.4 نصب شده باشد، اماهنوز هم امکان چاپ از طریق شبکهبی سیم برای شما فراهم است، تنها چیزی که در این حالت بدان نیاز دارید استفاده ازسرویسهایی چون Google Cloud Printمی باشد، که به واسطه آن که میتوانید فرمان چاپ را به چاپگر متصل به شبکه بفرستید. برای استفاده از این سرویس حتما می بایست مرورگر گوگل کروم را بر روی سیستم نصب داشته باشید، ضمن اینکه با حساب کاربری گوگل خود نیز از پیش ورود (Login)کرده باشید.باید به این نکته نیز توجه داشت که چاپگری که قرار است عملیات چاپ بر روی آن اجرا گردد باید به همواره روشن و به شبکه خانگی متصل باشد.
به طور معمول، برای چاپ از طریق آیپد وآیفون لازم است تا نسخه سازگاربا برنامهAirprint چاپگرتان را هم داشته باشید. در این حالت اگر چاپگر به درستی نصب و به شبکه بی سیم متصل باشد تنها کافی ست دکمه چاپ را فشار داده و از لیست چاپگرها، چاپگر مورد نظر را انتخاب نمایید. همچنین اگر مدل چاپگرتان قدیمی و یا در لیست چاپگرها موجود نبود، ویا به هر دلیلی با سیستم عامل اَپل (Apple OS)ناسازگاری داشت، باز هم میتوانید با آیپد یا آیفون عملیات چاپ را انجام دهید. تنها کاری که باید کرد، دانلود برنامه مناسب مربوط به شرکت سازنده چاپگر، نصب آن بر روی iOS و ادامه عملیات چاپ بر اساس مواردی ست که گفته شد.
اگر هم برنامه مختص شرکت سازنده گوشیتان برای آیپد یا آیفون موجود نبود، میتوانید با پرداخت مبلغی به برنامه نویسانthird-party appاز قبیلPrintCentral یا Google Cloud Print آن را سفارش دهید.


چاپ در خارج از خانه
زمان هایی که در خانه یا محلی که تحت پوشش شبکه بی سیم هستید حضور نداشته باشید، میتوانید فرمان چاپ را  از راه دور و بصورت ریموت به چاپگر ارسال نمایید، تاهنگامیکه به محل چاپگر رسیدید اسناد چاپ شده و آماده باشند. همه آن چیزی که نیاز دارید برنامه مورد نظر برای انجام این کار و فرستادن سیگنال به چاپگر است. همانطور که در بالا نیز اشاره شد سرویس Google Cloud Print با سخت افزارهای اندروید و iOSهم سازگاری دارد، بنابراین میتوان از این سرویس برای فرستادن فرمان چاپ به چاپگر خانگی یا دفتر کارتان نیز بهره ببرید. از طریق Google Cloud Printهمچنین قادر خواهید بود تا اسناد یا صفحات اینترنتی را بصورت فایلهای PDF بر روی درایو گوگل (Google Drive) ذخیره نمایید.این قابلیت به شما اجازهخواهد داد تا انبوهی از اسناد یا مدارک را که پیش تر در Google Drive ذخیره کرده اید قبل از رسیدن به خانه و بصورت ریموت از دفتر کارتان چاپ نمایید.

airprint icon-501x501
ایمیل کردن اسناد چاپی
بیشتر چاپگرهای معروف قادرندتا چاپ بصورت ریموت یا روشهای دیگر را برایتان انجام دهند. به جز در مواردی که برنامه های رایگان هم قادر به انجام این کار هستند، برخی از برنامه ها نیز توانایی این را دارند تا بصورت خودکار محتوای ایمیل هایی را که به یک نشانی خاص وارد می شوند چاپ کنند. در حالی که ممکن است نیازمند انجام تنظیمات خاصی برای این برنامه ها باشید، نتیجه  اما در پایان،اسناد چاپ شده ای ست که برایتان ایمیل شده و پس از رسیدن به محل چاپگر تنها باید برگه های چاپ شده را بردارید.


امنیت چاپگر
به خاطر داشته باشید که هر گونه سند یا مدرکی که برای چاپ به صورت بی سیم به چاپگر ارسال میکنید ممکن است مورد شنود یا خوانده شدن قرار گیرند. پس همیشه بایت اینکه چاپگرتان رمزنگاری شده و از امنیت کافی برخوردار است اطمینان حاصل نمایید تا اطلاعاتتان نیز همیشه محفوظ بمانند.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر