چرا مایکروسافت در حال نابودی کنترل پنل ویندوز است؟

چرا مایکروسافت در حال نابودی کنترل پنل ویندوز است؟


مایکروسافت تغییرات اساسی در ویندوز 10 به وجود آورده است که عمدتا به خاطر سازگاری با صفحات لمسی است. یکی از این تغییرات از بین رفتن کنترل پنل است.دنیای ظالمانه ای است! و مرگ کنترل پنل لاعث می شود فکر کنیم که آیا چیز مقدسی برای مایکروسافت وجود ندارد؟آیا ما خود را به اپلیکیشن جدید تنظیمات وفق می دهیم یا این که دلمان برای کنترل پنل تنگ می شود؟ در این مقاله می بینیم که چه چیز عوض می شود و چه چیز می ماند.

دلیل این تغییر چیست؟
ویندوز 10 تغییرات بسیار بزرگی را در کامپیوتر های ما ایجاد کرده است. دسترسی ساده و افزایش بهره وری در راس فلسفه طراحی این سیستم عامل قرار گرفته است که می توان آن را در کلیدهای میان بر جدید ویندوز، فایل های هوشمند، تغییر ساختار هسته ای ویژگی های ویندوز دید.
کنترل پنل از این قضیه مستثنا نیست. تغییر و تحول در همه قسمت های ویندوز 10 دیده می شود.

Windows 10 Settings panel

چه چیزی در منو تنظیمات جدید است؟
اول از همه یک میانبر جدید است:  Windows + I. که اپلیکیشن تنظیمات را باز می کند. در غیر این صورت می توانید از طریق منو شروع آن را بیابید. جایی  بین " File Explorer" و " Power" واقع شده است. به هر حال یک تغییر بسیار بزرگ با کنترل پنل قدیمی می بینید. منو تنظیمات مجموعه ای از نه منو و همچنین قابلیت جست و جوی  Find a Setting در قسمت سمت راست بالا دیده می شود. با وجود هر دو اپلیکیشن تنظیمات و کنترل پنل به نظر می رسد که تفاوت در قابلیت آن هاست. به این معنی که منو جدید تنظیمات هنوز تکمیل نشده است و وقتی که مایکروسافت جایگزینی برای کنترل پنل آ ن را کنار می گذارد. تعدادی از ویژگی های ویندوز 10 به خوبی با اپلیکیشن تنظیمات سازگار شده است.
•    Cortana:  دستیار شخصی ویندوز 10
•    Tablet Mode: برای تغییر وظعیت دستگاهتان از تبلت به دسکتاپ و برعکس
•    Storage Sense : مانند کامپیوتر،  با آن می توانید مروری دقیق درمورد فضای دیسک کامپیوتر داشته باشید
•    Battery Saver: تغییر وضعیت تنظیمات مصرف باتری و مجوز نرم افزار.
•    Maps: تنظیمات را برای اپلیکیشن های نقشه ویرایش می کند، و یا یک نرم افزار نقشه پیش فرض جایگزین انتخاب می کند.

برای دسترسی به کنترل پنل روی منو استارت کلیک راست کنید و کنترل پنل را از منو زمینه انتخاب کنید. دیگر راه ورودی از کنترل پنل به Action Center, Location Settings و Windows Update وجود ندارند. همه به اپلیکیشن تنظیمات مهاجرت کرده اند! کنترل پنل به زودی بدون استفاده خواهد شد چرا که از تنظیمات سیستمی خالی خواهد شد و یا این که کنترل پنل برای ویژگی های قدیمی مانند درایو ها قابل استفاده خواهد بود.

Windows 10 VPN Settings panel

چرا کنترل پنل در حال تغییر است؟
اولین کنترل پنل در Windows 2.0 در سال 1987 مورد استفاده قرار گرفت. کنترل پنل یکی از اصلی ترین ابزار های ویندوز است اما برای صفحات لمسی خیلی قابل استفاده نیست. پنل تنظیمات جدید دقیقا برعکس است. دکمه های بزرگ دارد و یک حالت تغییر برای بیشتر برنامه های مهم موجود است که کار را بسیار راحت می کند.

Windows 10 Maps Settings
پس کنترل پنل در حال مردن است؟
بله و البته با آرامی. ویندوز 10 طوری طراحی شده است که همه را راضی نگاه دارد. همین که طیفی از ویژگی های کنترل پنل و تنظیمات به اپلیکیشن تنظیمات منتقل شوند، این ابزار حذف و یا بی استفاده خواهد شد. زمانی که  categories( دسته بندی ها) در ویندوز XP معرفی شد را به یاد دارید؟ آن تغییرات سر و صدای زیادی به پا کرد. اما در نهایت همه به آن ها عادت کردند و با آن سازگار شدند. کمی زمان بدهید، مطمئن باشید که از اپلیکیشن تنظیمات نیز خوشتان می آید.

Windows 10 Control Panel

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر