ردیابی فعالیت های دانشجویان با استفاده از کروم بوک ها

ردیابی فعالیت های دانشجویان با استفاده از کروم بوک ها


بنیاد پیشگامان الکترونیک (EFF)، شکایتی رسمی علیه گوگل در کمیسیون فدرال مطرح کرده و در آن مدعی شده است که این غول دنیای جستجو، در پی ردیابی اطلاعات محرمانه افراد است.  چند سال پیش، گوگل موافقت کرد که به صورت قسطی و یا با قیمت پایین تر، کروم بوک هایی را به مکان های آموزشی واگذار کند. کروم بوک، لپتاپ های سفارشی است که سیستم عامل ابداعی گوگل با نام کروم او اس بر روی آنها نصب است. 

بعد از این که کروم بوک ها به مدارس و دانشگاه ها با قیمت پایین تر ارسال شد، EFF گفته بود که گوگل بر اساس تعهد حریم خصوصی دانشجویان، هرگز نباید آنها را ردیابی کند و یا اطلاعاتی از آنها ذخیره کند. این تعهد توسط 200 شرکت برای محافظت و امنیت حریم خصوصی دانشجویان، عدم ردیابی، استفاده و فروش اطلاعات آنها امضا شده است.
حال EFF می گوید تنظیمات لپتاپ های کروم بوک به شرکت اجازه می دهد تا فعالیت دانشجویان را ردیابی کند. مهمترین بخش، ویژگی Sync است که در مرورگر کروم، به کاربر اجازه می دهد تا هیستری مرورگر و تنظیمات و افزونه ها را سینک کند و به این صورت داده ها بر روی سرورهای گوگل ذخیره می شود.
تحلیل های EFF نشان می دهد که این ویژگی به صورت پیشفرض بر روی کروم بوک ها روشن است و گوگل بر خلاف تعهد ذکر شده، داده های کاربران را بدون اجازه آنها ضبط می کند.
EFF با بررسی های بیشتری که انجام داده می گوید گوگل به صورت خودکار جیمیل را هم بررسی می کند. اسکن خودکار جیمیل فرایندی است که گوگل از طریق آن محتویات ایمیل ها را اسکن کرده، اطلاعات آنها را می گیرد تا بتواند تبلیغات متناسب با آنها، به کاربر نمایش دهد.

وجیهه نیکخواه

وجیهه نیکخواه

وجیهه ، کارشناسی ارشد کامپیوتر، گرایش نرم افزار و علاقمند به دنیای نرم افزارهای آزاد است. تمایل به یادگیری زبان های مختلف و نیز زبان های برنامه نویسی، او را به سمت نوشتن و ترجمه مباحث علمی و تکنولوژی کشانده. پیش از ورود به فیسیت به تدریس در حوزه های مختلف کامپیوتر مشغول بوده است. ترجمه،خوشنویسی و بدمینتون از جمله تفریحات مورد علاقه اوست.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر