باز کردن وبسایت ها با درخواست صوتی از کرتانا

باز کردن وبسایت ها با درخواست صوتی از کرتانا


آخرین نسخه فعال شده کرتانا می تواند وبسایت هایی را با درخواست کاربر باز کند ولی این ویژگی هنوز توسط مایکروسافت اعلام نشده است. گزارش ها حاکی از آن است که اپلیکیشن کرتانا در موبایل، با گفتن نام سایت هایی مانند گوگل، یاهو و ویکی پدیا، آن ها را با استفاده از مرورگر اج باز می کند.


برای باز کردن این سایت ها نیازی نیست که آدرس سایت به صورت معمول با پسوندهای .com و یا .net گفته شود. در حال حاضر تعداد سایت هایی که کرتانا با آنها کار می کند، بسیار محدود است. این سایت ها هم اکنون عبارتند از: گوگل، فیسبوک، یاهو، CNN،  ویکی پدیا و Pizza Hut.
مثلا زمانی که می خواهید سایت CNN را با موبایل ویندوز 10 خود مشاهده کنید، کرتانا را باز کرده و با گفتن CNN، پیامی را مشاهده می کنید که نوشته است: “I’m pulling up CNN” و صفحه CNN بر روی گوشی مشاهده خواهد شد. دقیقا مشخص نیست که مایکروسافت چه زمانی این ویژگی را توسعه می بخشد و چند سایت در نهایت به این قابلیت افزوده می شود. بیش از این کرتانا وبسایت هایی را که در صفحه استارت گوشی قرار گرفته بودند، با درخواست صوتی باز می کرد.
توجه داشته باشید که در این ویژگی، کرتانا نیاز دارد که با مرورگر اصلی گوشی، کار کند. به نظر می رسد که قابلیت جدید، به زودی در اپلیکیشن اندروید کرتانا و یا اپلیکیشن کرتانا بر روی iOS، امکان پذیر نباشد.

وجیهه نیکخواه

وجیهه نیکخواه

وجیهه ، کارشناسی ارشد کامپیوتر، گرایش نرم افزار و علاقمند به دنیای نرم افزارهای آزاد است. تمایل به یادگیری زبان های مختلف و نیز زبان های برنامه نویسی، او را به سمت نوشتن و ترجمه مباحث علمی و تکنولوژی کشانده. پیش از ورود به فیسیت به تدریس در حوزه های مختلف کامپیوتر مشغول بوده است. ترجمه،خوشنویسی و بدمینتون از جمله تفریحات مورد علاقه اوست.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر