9 راه برای امن نگاه داشتن کامپیوتر ویندوز

9 راه برای امن نگاه داشتن کامپیوتر ویندوز


امن نگاه داشتن کامپیوتر شخصی از امن نگاه داشتن وسایل دیگر مهم تر و سخت تر است. امروزه مجرمان سایبری بسیار فعال تر و موفق تر از دزد های سنتی هستند! برای مجرمان امروزی کامپیوتر، اینترنت محل ارتکاب جرم است. برعکس سارقین و جیب بر های قدیم ، مجرمان سایبری پول بیشتری را با ریسک کمتری به دست می آورند. در نتیجه آدم های خوب باید خیلی بیشتر حواسشان جمع باشد. امن ماندن در فضای سایبری بسیار پیچیده تر از آن است که در را قفل کنید و یا حواستان به کیف دستیتان باشد.


در اینجا به مواردی برای امنیت کامپیوتر ویندوز می پردازیم:
1-    آنتی ویروس: هروقت که کامپیوتر روشن می شود، باید یک آنتی ویروس به روز رسانی شده روی آن مشغول به کار باشد. آنتی ویروس در بک گراند کار می کند، و نه تنها ویروس ها را از بین می برد بلکه از فعالیت هر گونه بدافزار جلوگیری می کند.

1124 antivirus 100624814 large

-    2- یک اسکنر بد افزار دیگر: حتی قوی ترین آنتی ویروس ها هم بعضی وقت ها ممکن است ویروس خاصی را تشخیص ندهند. پس هر هفته یک بار کامپیوتر خود را با برنامه ای دیگر که هروقت شما بخواهید اسکن می کند.

1124 2nd opinion 100624812 large

-    3- فایروال: مانند یک آنتی ویروس این برنامه همیشه در بک گراند کار می کند. اما ترافیک بین کامپیوتر شما و شبکه ( اینترنت) را کنترل می کند. فایر وال ویندوز بسیار خوب است اما باید اطمینان حاصل کنید که روشن باشد.
در قسمت سمت چپ می توانید فایر وال را روشن و یا خاموش کنید.

1124 firewall 1 100624809 large
گزینه مورد نظر را انتخاب کنید.

1124 firewall 2 100624810 large


-    4-  به روز رسانی: مطمئن شوید که ویندوز به صورت خودکار به روز رسانی می شود. در ویندوز 7 و 8 گزینه Windows Update را بیابید و  Change settings را در گوشه سمت چپ انتخاب کنید. اگر گزینه Install updates automatically (recommended) انتخاب نشده است آن را انتخاب کنید.
در ویندوز 10 ،  windows updates را جست و جو کنید و گزینه Windows Updates Settings را انتخاب کنید. به قسمت پایین ویندوز بروید و Advanced options. را انتخاب کنید. اطمینان یابید که Automatic (recommended) را انتخاب کرده اید.

1124 updates 78 100624811 large

-    5- دو حساب کاربری: شما به یک حساب کاربری نوع مدیریتی برای مدیریت ویندوز و یک حساب کاربری استاندارد دیگر برای بازی و کار نیاز دارید. اگر هم اکنون همه کار های خود را با یک حساب کاربری مدیریتی انجام می دهید، به ابزار User Accounts در کنترل پنل بروید. یک حساب کاربری مدیریتی بسازید و سپس حساب کاربری اکنون خود را به نوع استاندارد تغییر دهید. کارهای خود را با حساب کاربری قدیمی خود انجام دهید.

1124 user 100624813 large

-    6- مرورگر شما: درست مانند ویندوز، مرورگر شما نیز باید به روز و امن باشد. به تنظیمات مرورگر خود بروید و طمینان یابید که به صورت دائمی به روز می شود و سایت های مشکوک را بلاک می کند.

1113 veracrypt 100525780 large

-    7- رمز گذاری: اگر لپ تاپ خود را گم کردید نگذارید که دزد ها به اطلاعت شخصی شما دسترسی پیدا کنند. فایل های مهم خود را رمز گذاری کنید.

-    8- گذر واژه ها: شما برای هر وب سایتی که در آن عضو می شوید به یک گذر واژه جداگانه نیاز دارید و هر گذر واژه باید طولانی ، پیچیده و قوی باشد. چگونه آن ها را به خاطر بسپارید؟ با یک مدیریت رمز عبور.

0825 keypass main view 100369003 large

-    9- ایمیل: ایمیل شما احتمالا یک فیلتر هرزنامه ( اسپم) خوب دارد، اما کافی نیست. بعضی از پیام ها از آن رد می شوند.

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


1 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

نیما صادقی

چهارشنبه, 31 خرداد 1396

به نکاتی که نوشتید یک مورد اضافه کنم و اون شبکست. شبکه حتما بین کامپیوتری نیست. هر کس یک مودم بی سیم هم داشته باشه از شبکه استفاده میکنه. بودن کسی در شبکه یعنی بودن افراد محرم در بین شما و هر کاری هم بکنه شامل آپدیت و چند آنتی ویروس و فایروال و نرم افزارهای نصبی مطمئن قابل نفوذه. سیستم شما با یک رخنه مودم وایرلس به راحتی قابل نفوذه. با رخنه ای که چند وقتیه کشف شده تقریبا تمام مودمهای قبل از سال 2015 با سیستم عامل کالی قابل دسترسیند. 90 درصد مردم از مودمهای وایرلس و دی اس ال به دلیل قیمت مناسب استفاده میکنند و اکثریت مطلق این مودمها رخنه دارند و آپدیتی هرگز دریافت نمیکنند. کافیه یک نفر لپ تاپی که سیستم عامل کالی روش نصیه رو چند ساعت به چند 10 متری مودم شما قرار بده. من خودم شاهد موردی بودم که طرف برای نفوذ به یک نفر آپارتمانی در بغل خانه اون کرایه کرده بود و به راحتی به تمام دستگاههای قربانی نفوذ کرده بود

پاسخ

ثبت نظر