اپلیکیشن ورد پرس به ویندوز 10 آمد

اپلیکیشن ورد پرس به ویندوز 10 آمد

وود پرس امروز تحولی مهم در خدمات خود به ویندوزی ها به وجود آورده است و به طور رسمی آپدیتی برای WordPress.org منتشر کرد.در کنار آخرین نسخه WordPress.org،وردپرس اپلیکیشن خود را برای ویندوز 10 منتشر کرده است.البته این اپلیکیشن به صورت یونیورسال نیست.

وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا برای سایت ‌ها و وبلاگ ها است برای محتوای آموزشی، تجاری، علمی و... همچنین قابلیت ایجاد سایت‌های اجتماعی با افزونه‌ های قدرتمند همچون buddypress. ایجاد انجمن با افزونه bbpress، و... را دارا است که با زبان برنامه نویسی پی اچ پی نوشته شده و توسط مای ‌اس ‌کیوال پشتیبانی می‌ شود. همچنین نسخه ‌ای برای پست ‌گرس ‌کیوال نیز موجود می ‌باشد این سیستم کاملاً رایگان و متن باز است.ورد پرس دارای وب سایت رسمی برای فارسی زبانان است که در ابتدای آن هدف کلی ورد پرس را این گونه بیان کرده است:

وردپرس یک سکوی انتشار شخصی پیشرفته در عین حال ساده و زیبا می ‌باشد، وردپرس یک نرم‌ افزار آزاد٬ رایگان و متن باز است. در وردپرس به سادگی، زیبایی، کارایی و پیروی از استانداردهای وب اهمیت بسیاری داده شده‌ است. گستردگی افزونه‌ ها، پوسته ‌ها، مستندات و پشتیبانی این سیستم مدیریت وبلاگ در آن حد است که آن را برای مدیریت هر گونه وبلاگ یا سایت با هر گونه امکانات سازگار نموده است.این اپلیکیشن دارای امکانات ویژه و زیادی نیست و هنوز جای تکمیل شدن و بهتر شدن را دارد و یونیورسال هم نیست.این برنامه دارای ویژگی هایی است که به صورت خلاصه به صورت زیر است:

داشبورد My Sites برای مدیریت چندین سایت در ورد پرس یا Jetpack

ویرایش گر تازه برای وردپرس به همراه پیش نمایش برنامه و قابلیت ذخیره سازی به صورت پیش نویس

ویژگی Reader که به کاربر اجازه می دهد تا وب سایت های مورد علاقه ی خود را دنبال کند و مطالبشان را بخواند

ویژگی های Insight و Stats که به کاربر،چگونگی عملکرد و میزان بازدیدهای وب سایت را نشان می دهد

در قسمت نوتیفیکیشن برنامه کاربر می تواند کامنت ها،لایک ها و دنبال کنندگان جدید را در یک قسمت به صورت کامل ببیند.

به هر حال این برنامه ی کوچک وردپرس برای مدیریت سایت گزینه ی خوبی است و ارزش امتحان کردن را دارد.کاربران ویندوز 10 می توانند از حالا آن را از استور ویندوز دانلود و نصب کنند یا از این وب سایت استفاده کنند: https://desktop.wordpress.com

ارغوان ایاز

ارغوان ایاز

ارغوان روانشناسی بالینی خوانده و اکنون دانشجوی ارشد روان سنجی است. عاشق به تمام معنای موزیک، دنیای تکنولوژی ، روانشناسی و هر چیزی است که بتواند توانایی خود را در یادگیری آن محک بزند. او طرفدار سرسخت ویندوز و ویندوز فون است


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر