4 راه برای کنترل تکنولوژی خانه های هوشمند از طریق گوشی های هوشمند

4 راه برای کنترل تکنولوژی خانه های هوشمند از طریق گوشی های هوشمند


کنترل خانه های هوشمند از طریق گوشی های هوشمند ممکن است. این روز ها که گوشی های هوشمند به شدت فراگیر شده است، خانه های هوشمند نیز در حال پیدا کردن طرفداران خود است.امروزه همه گوشی هوشمند دارند، اما همه دارای خانه هوشمند نیستند که حتی کارهای کوچک را نیز از طریق کامپیوتر انجام دهند و همه وسایل به اینترنت متصل شود. البته این مساله بیشتر یک مشغله ذهنی برای افراد عاشق کامپیوتر و کاربران حرفه ای است و نه افراد معمولی .

گوشی های هوشمند فقط سنسور هستند
اوایل امسال در کنفرانس بیلینگزگیت ( Billingsgate) دستگاه ها و تکنولوژی های بسیار جالبی به نمایش گذاشته شده بود. یکی از شرکت های بسیار جالب در این کنفرانس شرکت مصری IntegrEight بود که 1sheeld را تولید کرده است. 1sheeld یک پوشش آردوئینو است که توسط بلوتوث 4.0 به گوشی هوشمند iOS و یا اندروید متصل می شود . گوشی به آردوئینو این امکان را می دهد که بتواند همه سنسور های تلفن را به صورتی که انگار به یک پوشش سخت افزاری فیزیکی متصل است بخواند و آن ها را در برنامه ها استفاده کند.
برای مثال، شما می توانید یک سیستم امنیتی خانگی بسازید که وقتی که گوشی هوشمند شما صدایی را در یک دسیبل خاص کشف کرد فعال شود. یا می توانید سیستمی بسازید که با توجه به جهت گیری تلفن جهت گیری یک جسم را تغییر دهد. حتی می توانید سیستمی بسازید که از دوربین گوشی استفاده می کند و در صورتی که نور اتاق زیادی کم باشد لامپ فیلیپ هیو را فعال کند و یا در صورتی که نور زیاد است آن را کم کند.
این کار کاملا ممکن است چرا که گوشی ها در اصل سنسور هستند. حتی ارزان ترین گوشی های موبایل نیز سنسور های خاصی دارد که اگر بخواهیم آن ها را به صورت جدا عنوان پوشش آردوئینو بخریم بسیار گران قیمت است.
با چهارصد هزار تومان گوشی بسیار خوبی نمی توان خرید، اما حتی ساده ترین نوع گوشی های هوشمند مانند ZTE open دارای شتاب سنج، دوربین و میکروفون و ژیروسکوپ است. این تقریبا تمام آن چیزی است که برای ساخت یک دستگاه خانه هوشمند همه جانبه پاسخگو است .
قابل درک است اگر دستگاه های خانه های هوشمند در آینده از آن ها استفاده کنند. چه به صورت یک لایه شخص ثالث ( مانند همانی که IntegrEight ساخته است)، چه به صورت بومی.

خانه هایی که از راه دور کنترل می شوند
هرروز دستگاه های خانه های هوشمند بیشتر و بیشتری به اینترنت جهانی متصل می شوند. از طرفی این امر نشان دهنده امنیت و جلوگیری از تجاوز به حریم شخصی است. یک شکاف در کدها این امکان را برای حمله به سیستم امنیت خانگی فراهم می کند، می تواند دمای خانه را به هم بریزد و حتی ممکن است در ساعتی که نباید چراغ ها را روشن کند. یک هکر می تواند حسابی اعصاب شما را، مثل اینگرید برگمن در فیلم چراغ گاز.
اما این لیوان نیمه پر نیز دارد. در ترکیب با تلفن هوشمند می توانیم وضعیت محل زندگی خود، از هر نقطه دنیا را زیر نظر داشته باشیم. می توانیم خانه خود را روشن و گرم کنیم، می توانیم از هزاران کیلومتر دورتر هرکس به در خانه ما می آید را تحت نظر داشته باشیم. چه چیزی جذاب تر از این وجود دارد؟

smarthome zteopen

تجربه های زیبا برای همه
پاشنه آشیل بیشتر دستگاه های خانه های هوشمند تجربه کاربر است. بسیاری از افراد از داشبورد های پیچیده و کنترل پنل های مبتنی بر وب استفاده می کنند که در بیشتر مواقع به شدت گیج کننده و نا امید کننده هستند.
دلیل اصلی این امر در مشکل اساسی است که در طراحی رابط های کاربر مناسب وجود دارد. به خصوص در دسکتاپ و مرورگر. ساده کردن تکنولوژی، قابل درک کردن و زیبا کردن آن یک چالش بزرگ است. طراحی رابط ها در موبایل یک مشکل بزرگ تر است.
طراحان می توانند کمک بسیاری بکنند. آن ها می توانند از قالب های موجود برای ساخت رابط های قابل درک استفاده کنند. قدم آن ها به لطف پشتیبانی های گوگل و اپل با راهنمایی های سبکشان باز است و می توانند از چهارچوب ها و تولکیت ها مانند Android Bootstrap استفاده کنند.
اما از آن مهم تر طراحان موبایل می دانند که میزان وضعیت- صفحه محدودی را می توانند استفاده کنند. آن ها می دانند چگونه از هر پیکسل نهایت استفاده را ببرند. نتیجه این است که اپلیکیشن خانه هوشمند موبایل خوب از آب در می آید.

خانه های هوشمند به عنوان ضمیمه گوشی های هوشند
یکی از بزرگ ترین قابلیت های اضافه شده به 8 iOS که به اندازه کافی از آن قدردانی نشد HomeKit بود.
HomeKit یک چهارچوب است که به برنامه نویسان این امکان را می دهد که اپلیکیشن های آیفون و آیپدی بسازند که با دستگاه های خانه های هوشمند ارتباط برقرار می کند. با استفاده از این رابط برنامه نویسی اپلیکیشن (API), برنامه نویسان می توانند دستگاه های اینترنتی شدن اشیا را با دومین پلت فرم بزرگ گوشی هوشمند جهانی بسازند. کاربران همچنین می توانند خانه های هوشمند خود را با Siri کنترل کنند.
سازندگان خیلی با HomeKit ارتباط برقرار نکردند. البته این وضعیت در حال تغییر است. دخیرا لامپ های فیلیپ هیو به لیست شرکت هایی که HomeKit را پشتیبانی می کنند اضافه شده است.
هرچه کیت های سازگار بیشتری ساخته می شود، و چیزهایی مثل HomeKit بیشتر معروف می شوند، بیشتر می توان انتظار داشت که مردم از آن ها استقبال کنند. و در نهایت باعث می شود که مردم در بین اندروید و آیفون، آیفون را انتخاب کنند.
البته می توان حدس زد که گوگل حواسش جمع است. آن ها هم اکنون Nest- یکی از بزرگترین سازندگان تکنولوژی خانه های هوشمند را دارند و کاملا از تغییر نظر کاربران گوشی های هوشمند مطلع هستند. هرچه بیشتر مردم به تکنولوژی های خانه های هوشمند روی بیاورند، می توان حدس زد که آن ها هم پاسخ خواهند داد. مایکروسافت نیز اخیرا از شراکت مولتی میلیون دلاری خود با Insteon خبر داد که مرکزی را درست می کند که باعث می شود دستگاه های مختلف خانه های هوشمند با هم ارتباط برقرار کنند.

smarthome phone

گوشی های هوشمند، خانه های هوشمند
کاملا اجتناب ناپذیر به نظر می رسد. هر روز مردم بیشتری خانه های خود را اتوماتیکی می کنند. برای کنترل آن وابستگی بیشتری به گوشی های هوشمند و اپلیکیشن های خود پیدا می کنند. این امر بیشتر به دلیل حضور گوشی های هوشمند در همه جاست. امروزه هر کسی در هر جای دنیا یک دستگاه اندروید و یا iOS در دست دارد. البته دلیل دیگر آن این است که گوشی های هوشمند پنجره ای به روی کنترل تکنولوژی خانه های هوشمند باز کرده است.

smarthome iot boot

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر