iOS 9 بر روی 71 درصد از دستگاه های اپل نصب شده است

iOS 9 بر روی 71 درصد از دستگاه های اپل نصب شده است

بر اساس آمار جدید از از اپ استور اپل برای توسعه دهندگان، iOS9 اکنون سیستم عامل 71 درصد از آیفون ها، آیپاد تاچ ها و دستگاه های آیپد در حال استفاده است که نسبت به آمار دو هفته گذشته، افزایش یک درصدی داشته است.


iOS 8 در دو هفته اخیر کاهش یک درصدی داشته است و از 22 درصد دستگاهی که این سیستم عامل را اجرا می کرده اند، حال 21 درصد از دستگاه ها iOS 8 دارند. نسخه های قدیمی تر iOS، یعنی iOS 7 و نسخه های پیش از این، هشت درصد از دستگاه ها را اشغال کرده اند. یک ماه پیش، iOS 9 بر روی 67 درصد از دستگاه ها اجرا می شد.
بر اساس آمارهای گوگل برای اندروید، اندروید 6 مارشمالو، تنها بر روی 0.5 درصد از گوشی های هوشمند فعال اندرویدی و تبلت ها اجرا می شود. اندروید 6 مارشمالو، حدود دو ماه است که عرضه شده است. اگر هر سه نسخه اندروید مارشمالو، لولی پاپ و کیت کت را در نظر بگیریم، تنها 66.6 درصد از گوشی ها، یکی از این سه را اجرا می کنند. آمار زیر مربوط به یک هفته پیش است.

Nikkhah41

وجیهه نیکخواه

وجیهه نیکخواه

وجیهه ، کارشناسی ارشد کامپیوتر، گرایش نرم افزار و علاقمند به دنیای نرم افزارهای آزاد است. تمایل به یادگیری زبان های مختلف و نیز زبان های برنامه نویسی، او را به سمت نوشتن و ترجمه مباحث علمی و تکنولوژی کشانده. پیش از ورود به فیسیت به تدریس در حوزه های مختلف کامپیوتر مشغول بوده است. ترجمه،خوشنویسی و بدمینتون از جمله تفریحات مورد علاقه اوست.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر