فناوری SmartScreen مایکروسافت کاربران را از حمله ی Drive-By به مایکروسافت اج و اینترنت اکسپلورر محافظت خواهد کرد

فناوری SmartScreen مایکروسافت کاربران را از حمله ی  Drive-By به مایکروسافت اج و اینترنت اکسپلورر محافظت خواهد کرد

مایکروسافت با انتشار ویندوز 10 فناوری ها و بخش های جالبی را به کاربران ارائه کرد.امنیت ویندوز10 را فناوری های مختلفی پشتیبانی می کنند که یکی از آن ها فناوری SmartScreen می باشد که با مرورگر مایکروسافت اج و اینترنت اکسپلورر به صورت یکپارچه عرضه شده است.

فناوری “SmartScreen” یکی از ویژگی‌های امنیتی ویندوز 10 است که کاربران را در برابر حملات فیشینگ و وب ‌سایت‌هایی که سعی در سرقت هویت و اطلاعات شخصی دارند محافظت می‌ کند. این سیستم پیشرفته وب ‌سایت‌ها و نرم افزارها را برای بررسی تهدیدات بالقوه مورد بررسی قرار می‌ دهد.زمانی که مرورگرهای اینترنت اکسپلوررو مایکروسافت اج اجرا می شوند،این فناوری در سیستم عامل ویندوز اجرا می شود و کاربران را از حملات بد افزارها و مخاطرلت بعدی دور نگه می دارد.امروز مایکروسافت ،اعلام کرد در حال توسعه و بهبود این فناوری هستند تا کارایی آن را ارتقا دهند و این فناوری در آینده کاربران را از حملات drive-by به این دو مرورگر محافظت کند. drive-byها در صورت نفوذ به سیستم عامل نرم افزارهایی را که امنیت آسیب پذیری دارند را مورد حمله قرار می دهد و سپس از اطلاعات آن ها بهره برداری کنند. Drive-by سیستم شما تنها با مشاهده یا باز کردن یک وب سایت آلوده می شود. هکرها به دنبال وب سایت های آسیب پذیر می گردند تا بتوانند برنامه های مخرب خود را در آنها تزریق کنند واگر کامپیوتر شما از لحاظ امنیتی ضعیف باشد با باز کردن این نوع وب سایت ها نرم افزار مخرب در سیستم شما دانلود خواهد شد. رایانه شما صرفاً با بازدید از یک وب سایت که حاوی کد مخرب است آلوده می شود. مجرمان و خرابکاران رایانه ای در اینترنت جستجو می کنند و به دنبال سرورهایی هستند که می توانند هک شوند. در چنین سرورهایی، مجرمان رایانه ای می توانند کدهای مخرب خود را به صفحات وب وارد نمایند(اغلب به شکل یک اسکریپت مخرب)اگر سیستم عامل شما یا یکی از برنامه های کاربردی شما از حالت فشرده خارج و اجـرا شـود، هنـگامی که صفحه وب آلـوده را بـاز می کنید، به صورت خودکار یک برنامه مخرب در رایانه شما بارگیری و دانلود می شود. به هر حال با گسترش امنیتی که مایکروسافت وعده داده است کاربران ویندوز 10 به صورت اتوماتیک از چنین حملاتی معصون خواهند ماند.

ارغوان ایاز

ارغوان ایاز

ارغوان روانشناسی بالینی خوانده و اکنون دانشجوی ارشد روان سنجی است. عاشق به تمام معنای موزیک، دنیای تکنولوژی ، روانشناسی و هر چیزی است که بتواند توانایی خود را در یادگیری آن محک بزند. او طرفدار سرسخت ویندوز و ویندوز فون است


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر