واین 1.8 پس از یک سال و نیم منتشر شد

واین 1.8 پس از یک سال و نیم منتشر شد


امروز، گروه توسعه دهنده نرم افزار متن باز واین، که به کاربران لینوکس اجازه می دهد تا بازی ها و برنامه های ویندوزی را بر روی لینوکس اجرا کنند، از نسخه نهایی و پایدار 1.8 واین خبر دادند. این نسخه از نرم افزار، حدود یک سال و نیم پس از نسخه قبلی آن عرضه شده است و می توان آن را تلاشی بزرگ در تاریخ نرم افزارهای متن باز دانست که شامل 13000 تغییر می شود.


در اعلامیه امروز آمده است: "تیم واین با افتخار اعلام می کند که واین 1.8 هم اکنون موجود است. این نسخه حاکی از 17 ماه تلاش بی وقفه تیم توسعه دهنده و حدود 13000 تغییر منحصربفرد است. نکته مهم، پیاده سازی DirectWire و Direct2D و نیز درایور جدید Pulse Audio است."
واین 1.8، یک مرحله برجسته در تاریخ پروژه است که اصلاحات بی شماری را با خود به همراه دارد و نیز از تعداد زیادی از برنامه ها و بازی های ویندوزی پشتیبانی می کند. این نرم افزار هم اکنون برای تمام سیستم عامل های گنو/لینوکس آماده دانلود است.
ویژگی های برجسته واین 1.8 شامل پیاده سازی DirectWire برای متن و فونت بهتر، پشتیبانی Direct2D، پشتیبانی از Direct3D 11، اصلاحات DirectDraw، پیاده سازی درایور PulseAudio برای ویدئو و صدای بهتر، پشتیبانی برای ویندوز 8.1 و ویندوز 10، پشتیبانی از مک و نیز اصلاحاتی در واسط کاربری است.
علاوه بر این، پیاده سازی X11، پشتیبانی از پروتکل درگ و دراپ X را دریافت کرده است، موتور Gecko به فایرفاکس 40 ارتقا یافته، اصلاحات شبکه ای بسیاری اتفاق افتاده و همزمان با آن بهبودهایی در OLE و Com داده شده است.

وجیهه نیکخواه

وجیهه نیکخواه

وجیهه ، کارشناسی ارشد کامپیوتر، گرایش نرم افزار و علاقمند به دنیای نرم افزارهای آزاد است. تمایل به یادگیری زبان های مختلف و نیز زبان های برنامه نویسی، او را به سمت نوشتن و ترجمه مباحث علمی و تکنولوژی کشانده. پیش از ورود به فیسیت به تدریس در حوزه های مختلف کامپیوتر مشغول بوده است. ترجمه،خوشنویسی و بدمینتون از جمله تفریحات مورد علاقه اوست.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر