همکاری فورد و گوگل برای تاسیس کارخانه ماشین های خودکار

همکاری فورد و گوگل برای تاسیس کارخانه ماشین های خودکار


بر اساس گزارش هایی از یاهو آتوز، گوگل و فورد، کارخانه ای مستقل برای ساخت ماشین های خودکار تاسیس خواهند کرد. گفته شده است که این سرمایه گذاری مشترک در نمایشگاه CES در ماه آینده اعلام می شود. هفته گذشته، گوگل گفته بود فعالیت های خود در زمینه ماشین بدون راننده را به بیرون از گوگل و به شرکت جداگانه ای از آلفابت منتقل می کند؛ در نتیجه این همکاری می تواند در ارتباط به همین گفته های گوگل باشد.


این همکاری می تواند تجربه های فراوانی در اختیار هر دو شرکت قرار دهد. گوگل تجربیات ارزشمندی در زمینه تولید انبوه اتوموبیل دریافت می کند و فورد نیز از نتیجه تحقیقات چند ساله اتوموبیل بدون راننده گوگل استفاده خواهد کرد.
هر دو شرکت سالهاست که بر روی ماشین های خودکار کرده اند ولی تلاش های گوگل نمود بیشتری داشته است و تا بحال چندین خودروی خودکار در خیابان های کالیفرنیا و تگزاس تست کرده  ولی فورد به تازگی اجازه تست خودرو در خیابان های کالیفرنیا را کسب کرده است.
به گفته سایت یاهو، این شرکت به دلایل مالی از نظر قانونی از فورد، مستقل خواهد بود و قرارداد بسته شده نیز غیرانحصاری خواهد بود. مدیرعامل سابق فورد، آلن ملالی نیز سال گذشته، به گوگل پیوسته بود.
یکی از سخنگویان فورد در مصاحبه ای گفته است: "ما با شرکت های بسیاری در زمینه برنامه ماشین هوشمند فورد صحبت کرده و کار می کنیم. این مذاکرات به دلایل رقابتی، خصوصی انجام می گیرند و ما نظری در مورد اخبار منتشر شده نمی دهیم." و نیز یک سخنگوی گوگل نیز در پاسخ به ایمیلی، گفته است که نظری بر روی شایعه ی پخش ندارد.
شایان ذکر است که فورد در روز سه شنبه، 15 دی ماه کنفرانس خبری در نمایشگاه CES خواهد داشت.

وجیهه نیکخواه

وجیهه نیکخواه

وجیهه ، کارشناسی ارشد کامپیوتر، گرایش نرم افزار و علاقمند به دنیای نرم افزارهای آزاد است. تمایل به یادگیری زبان های مختلف و نیز زبان های برنامه نویسی، او را به سمت نوشتن و ترجمه مباحث علمی و تکنولوژی کشانده. پیش از ورود به فیسیت به تدریس در حوزه های مختلف کامپیوتر مشغول بوده است. ترجمه،خوشنویسی و بدمینتون از جمله تفریحات مورد علاقه اوست.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر