ناسا به تحقق رویای ساخت راکت با چاپ سه بعدی نزدیک می شود

ناسا به تحقق رویای ساخت راکت با چاپ سه بعدی نزدیک می شود


بشر تا بیش از این در این فکر بود که چگونه می تواند گیاهان، حیوانات و انسان ها را در فضا قرار دهد و اکنون پروژه ای دیگر را در سر می پروراند که همان چاپ سه بعدی موتورهای راکت می باشد. در اواخر هفته گذشته، تیمی از ناسا به پیشرفت هایی در زمینه تولید یک موتور راکت سه بعدی، با کارآیی بالا دست یافتند. آنها قسمت های پیچیده موتور را با استفاده از چاپگرهای سه بعدی تولید کردند و سپس آنها را کنار هم قرار داده و با اکسیژن و هیدروژن مایع برودتی برای تولید بیست هزار پوند نیروی فشار، آن را تست کردند.


پیشرفت ناسا در تولید چنین موتوری آینده روشنی را رقم خواهد زد. امید است که روزی یک راکت با چاپ سه بعدی کامل بتواند به مریخ مسافرت کند و مهمتر از آن، این کار را با هزینه ای کمتر نسبت به پروازهای در حال حاضر انجام دهد. هم اکنون، ناسا توانسته است با موفقیت توربو پمپ، انژکتور و چرخ ها را تولید کند که شامل سه چهارم اجزای کاربردی موتور راکت می شود. آخرین آزمایش مربوط به مونتاژ موتور با این قسمت ها بود که در این آزمایش متوجه شدند که موتور قادر به تولید نیروی فشار لازم برای کاوشگر مریخ است و توانایی ادامه حیات در دمای 6000 درجه فارنهایت را دارد.
الیزابت روبرتسون، مدیر پروژه چاپ موتور سه بعدی گفته است: "با آزمایش توربوپمپ ها، انژکتورها و چرخ ها در کنار یکدیگر، نشان داده ایم که ساخت یک موتور با چاپ سه بعدی برای اهدافی مانند کاوشگرها و موتور راکت کاملا امکانپذیر است."
این فرآیند برای تولیدکنندگان بسیار سخت است، بسیاری از آنها هیچ تجربه ای در این زمینه ندارند. ربرتسون می گوید: "تولیدکنندگانی که حتی با ناسا هم کار نکرده اند، چگونگی ساخت قسمت های مختلف برای موتورهای راکت را فرا خواهند گرفت. آنچه را که ما در این پروژه یاد گرفتیم با دیگر شرکت های آمریکایی در میان خواهیم گذاشت."

وجیهه نیکخواه

وجیهه نیکخواه

وجیهه ، کارشناسی ارشد کامپیوتر، گرایش نرم افزار و علاقمند به دنیای نرم افزارهای آزاد است. تمایل به یادگیری زبان های مختلف و نیز زبان های برنامه نویسی، او را به سمت نوشتن و ترجمه مباحث علمی و تکنولوژی کشانده. پیش از ورود به فیسیت به تدریس در حوزه های مختلف کامپیوتر مشغول بوده است. ترجمه،خوشنویسی و بدمینتون از جمله تفریحات مورد علاقه اوست.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر