کد مخرب در اپلیکیشن‌های مذهبی موبایل

کد مخرب در اپلیکیشن‌های مذهبی موبایل


تحقیقاتی نشان میدهند که بسیاری از برنامه های مربوط به کتابهای مذهبی دارای کدی مخرب بوده و یا داده های شخصی را به طرز خطرناکی تغییر میدهند.آی تی اس ان (پایگاه خبری امنیت فناوری اطلاعات) , میدانیم که باید از دانلود هر برنامه ای برای اسمارتفون و روی هر سایتی بپرهیزیم چون هر چند ممکن است معلوم نشود اما برنامه های موبایل میتوانند بسیار مخرب باشند. این واقعیت تلخی است که توسط محققین امنیت Proofpoint ثابت شده است. اینان بیش از ۳۸۰۰۰ برنامه برای اندروید و ای اوس را انالیز کرده اند و به نتایجی عجیب رسیده اند. مثلا یکی از برنامه هائی که بیش از همه خطرناک است در دسته کتابهای مذهبی و نجیل است.

از ۵۶۵۴ نسخه دیجیتالی این کتاب مقدس, ۲۰۸ نسخه یعنی ۳٫۶ درصد انها شامل یک کد مخرب شیطانی بوده اند. از طرفی ۱۴۰ نسخه میتوانند بعنوان برنامه هائی بسیار پر خطر باشند که البته اینها مخرب به ان صورت که تصور میشود نبوده بلکه داده های کاربر را دستکاری میکنند و مثلا دفترچه ادرس را بدون اطلاع کپی کرده و یا اس ام اس ها را خوانده و یا ارسال میکنند و غیره.این نسخه های انجیل شامل تبلیغات و قابلیتهای شبکه های اجتماعی نیز میشوند که این خطرات را افزایش میدهد.این محققین گفته اند که “در مجموع همه این برنامه های انجیل, داده ها را با بیش از ۲۵۰۰ سرو در ۴۲ کشور مبادله میکنند.”

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر