بنزین وارداتی دارای استاندارد یورو ٤ است

بنزین وارداتی دارای استاندارد یورو ٤ است

به گزارش شانا به نقل از خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران، ناصر سجادی درباره وضع مصرف بنزین در کشور اظهار کرد: از ابتدای امسال تا پایان آذرماه به صورت میانگین روزانه ٧١,١ میلیون لیتر بنزین در کشور مصرف شده است.

به گزارش شانا به نقل از خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران، ناصر سجادی درباره وضع مصرف بنزین در کشور اظهار کرد: از ابتدای امسال تا پایان آذرماه به صورت میانگین روزانه ٧١,١ میلیون لیتر بنزین در کشور مصرف شده است.

وی افزود: میانگین مصرف بنزین در آذرماه نیز به طور میانگین به ٦٧ میلیون لیتر در روز رسید.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی درباره واردات بنزین نیز گفت: از ابتدای سال ٩٤ تا پایان آذرماه به صورت میانگین روزانه ٩ میلیون لیتر بنزین به کشور وارد شده که البته بخشی از آن برای مصرف در روزهای پرمصرف تعطیلات نوروز ذخیره سازی می شود.

سجادی با تاکید بر این که بنزین وارداتی به کشور از همه استاندارهای یورو ٤ برخوردار است، افزود: اکنون فقط از بندرهای جنوبی کشور بنزین توسط امور بین الملل شرکت ملی نفت وارد می شود.

تنها یک محموله کوچک بنزین از ترکمنستان وارد شد

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی درباره واردات بنزین از کشور ترکمنستان نیز گفت: در فصل تابستان به دلیل افزایش مصرف تصمیم گرفته شد از بنادر شمالی کشور نیز بنزین وارد شود.

وی ادامه داد: براین اساس قرار شد محموله های بنزین از کشور ترکمنستان وارد شود اما پس از تخلیه نخستین محموله و پس از این که متوجه شدیم این بنزین از استانداردهای لازم برخوردار نیست، واردات از این کشور متوقف شد.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی اعلام کرد: هیچ گاه از کشور ترکمنستان واردات عمده بنزین انجام نشد و تنها یک محموله کوچک پنج میلیون لیتری وارد شد.

سجادی ادامه داد: پس از تائید غیراستاندارد بودن محموله وارداتی از ترکمنستان، جلوی تخلیه محموله دوم گرفته و به کشور مبدا برگشت داده شد.

وی گفت: از ابتدای امسال تا پایان آذرماه در مجموع حدود ٢,٥ میلیارد لیتر بنزین وارد کشور شده که در میان آنها فقط یک محموله وارداتی از ترکمنستان از استانداردهای یورو ٤ برخوردار نبوده است.

تخلیه بنزین وارداتی پس از تائید استاندارد یورو ٤

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی درباره سازوکار واردات بنزین نیز گفت: امور بین الملل شرکت ملی نفت، واردات بنزین را انجام می دهد و پس از آزمایش و تائید دارا بودن استاندارد یورو ٤ اجازه تخلیه صادر می شود.

ادعای عجیب واردات بنزین از کشور عراق

سجادی درباره ادعای وارد کردن بنزین غیراستاندارد از کشور عراق نیز گفت: این ادعایی عجیب است زیرا در عراق بنزین مازادی وجود ندارد که بشود آن را به ایران صادر کرد.
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی افزود: عراق همواره یکی از متقاضیان وارد کردن انواع سوخت مانند گازوئیل و بنزین از ایران بوده است، پس چگونه برخی ادعا کرده اند که از این کشور بنزین وارد ایران می شود.

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر